Mindenki gondol amit akar. Egy darabig.

Önállóan Gondolkodó

Önállóan Gondolkodó

EP választás? Csináljunk hülyét magunkból!

2019. május 20. - Önállóan gondolkodó

 zaszlo_f.jpg

Sokat töprengtem, hova is vezethet ez a referendum, mi is jöhet ki belőle, de újra és újra ide jutottam.

Nincs olyan matematikai, társadalom-politikai, morális, vagy akár fizikai módszertan, mely más eredményt hozna, sajnos. Mi pedig benne vagyunk, önként, dalolva, megint. Most épp úgy várjuk a csodát, mint egy önjelölt színész, aki attól reméli Oscar díjakkal kikövezett karrierjének robbanásszerű beindulását, hogy egy "zs" kategóriás produkcióban ő lesz "A" statiszta. Az, aki a film 12. másodpercében, a kamerától úgy nem sokkal több, mint 250 méterre áthajtana egy kereszteződésben, simán, feltűnésmentesen, egy lesötétített furgon hátsó ülésén fekve, pokróccal letakarva, egy éjszakai felvétel során, amit aztán végül mégsem forgatnak le, mert kiderül, olcsóbb az egészet digitálisan megcsinálni.

Ezt is gyakorlatilag nélkülünk csinálják végig, bármennyien is megyünk szavazni, és bárkire is fogjuk leadni a voksunkat. A pénz vélhetően ugyan, de ugyanúgy fog ömleni Hazánkba, mint eddig, teljesen függetlenül attól, hogy Orbán mennyire lesz szélső-, közép-, vagy balos-jobbos valójában (éppen).

A miniszterelnökünk beárazta magát, mint valami ütött-kopott plüssmaci a kocsi hátsó ülésén a könyöklő alatt, amit végszükség esetén elő lehet venni, ha nagyon sírna a gyerek az úton. Pontosan tudja, hogy ha úgy van, akkor a liberális oldal fogja sátánnak beállítani, de komoly szankciót nem tudnak/akarnak ellene indítani, mert ha végig viszik, ki marad, akit rossz példaként fel lehet hozni? Azt is tudja, hogy a Néppárt sem fog vele teljesen végérvényesen szakítani, ha úgy van visszahozzák majd, ha esetleg valami csoda folytán pont a Fidesz (nem Magyarország, tetszik érteni, ugye....?) szavazatai kellenek majd egy előreláthatóan éles ügyben. A szélsőjobb sem fogja végképp keblére tenni, mert hát ha egy szélsőjobbos pártnak az EP képviselője miniszterelnök is egyben, az rejt némi kockázatot magában ugye, ott már tényleg tét a tét - volt már rá példa. Jelenleg pedig a szélsőjobb egyfajta média-szélsőjobb, legalábbis eddig és önmagában (szerencsére!!!!), csak sajnos a követőik nem azok.  Ez pedig a legrosszabb recept, mert a követő elválik a kimondótól. Előbbi teszi amit hall, utóbbi meg letagadja. Sok helyen működő, de elfogadhatatlan recept.

Aztán lehet majd ugyanúgy közbeszerzéseket kiírni annak a 3 cégnek, akik felváltva lépnek majd vissza a másik javára, pénz a zsebben, másfélszeres verseny nélküli árazással sima ügy. Jöhet majd némi kozmetikai kórház beruházás, és/vagy éppen giga-mega is akár, csak az meg olyan western film díszlet jellegű lesz. Távolról nézve szép meg valósághű, csak ha benyitsz az ajtón, nem látsz mást, csak a támasztékokat. Rendezhetünk majd vadász-világkongresszust és egyéb frappánsan ikonikus, elképesztő világgazdasági potenciált megtestesítő eseményt, jöhetnek a kövezett terek kettő darab fáradt csere-cserjével a szélén, a zöldek miatt, és hasonlók.

Mindezt pedig a vélhetően elsöprő győzelmet arató bátor nagybácsink, a Fidesz védőszárnyai alatt.

A kereszténység MAGA a tét Európában Hölgyeim és Uraim. Mindennel, amit a nagybácsink mögé pakol. Mert szemmel láthatóan itt tolong az összes határunkon egyszerre maga az iszlám. Az egész, úgy, ahogy van, Harapja határainkat, be-be szurkál 1-2 nyomorult statiszta-terroristával, akiket aztán lehet a téren pellengére állítani, és mehetünk majd megbámulni meg megkövezni őket kézen fogva azzal a jó pár ezer, legálisan, 50 ezer euró/fő privát haszonnal  behozott valódi bűnözővel együtt, akiket meg szintén a nagybácsink hozott be, divatosan szólva "by the way". Pénz beszél, migráns ugat. Csak én annyira nem hallom a csaholást, de biztost velem van a baj. Beszédet viszont annál inkább.

Látom magam előtt a francia, olasz, német, spanyol, stb embereket, ahogy a nyakukon lógó kis feszületet elrejtik reggelente, mikor kimennek az utcára. Leukoplaszttal magukhoz ragasztják, vagy esetleg le is veszik, mert félnek, hogy ezért leköpik őket az utcán. Ja, és Németországban van egy meleg pár is. Akik keresztények is. Lássuk be, az az ország megásta a sírját, lassan nem lehet majd olyan turista fotót készíteni egész Bajorországban,  amin ne tűnne fel egy ilyen magas tornyú épület. Az az ország már maga a pokol.

Voltak merényletek - igen. Régen kevesebb volt - igen. Nem mindenki tud szimpatizálni a fanatizmussal, bármely irányból jön, sőt, talán inkább remélem, hogy senki. Én sem.

Van egy kerítésünk, igen, amit a Fidesz emelt, azóta meg statisztikailag kb napi 30 dkg migráns érkezik oda, és jelentkezik a kapuknál. Épeszű ember azt már nem bontaná le. Nem is akarja. Nem is mondja, vagy gondolja komolyan. Tehát ez pipa. 

Van egy jellemzően katolikus országunk. Igen. Amit NEM a Fidesz emelt. Mögé bújik, mert ami szent, azt meghazudtolni nem keresztényi, vagy morálisan "jó", ezért aztán az árnyékából ki-ki kiabálni igen kényelmes dolog. Mert ha visszakiabálnak ránk, hopp, akkor rögtön a kereszténységet magát támadják. Bingo. Néhány száz kósza milliárdért megtámogatott egyházunk meg még oda is áll, e két ember közé. Ultra bingo.

Van egy egészen jellemzően még a Fidesznél is önzőbb ellenzék, aki úgy csinál hülyét magából, hogy messze, de messze nem keres ezen annyit, mint a Fidesz, sőt, ezzel a Fidesz zsebébe lapátolja gyakorlatilag a pénzt. Fix havi 4-5 ezer euró, belga kégli, utazás, költségtérítés, és álmok. Ezek vannak. Bér-unióról. Meg össznépi európai nyugdíjról. Ezek a mantrák mennek, amiket átlag magyar szavazni elbattyogó ember nem ért, nehezen értelmez, és nem is érdekli. Öngólok öngólok hátán. Meg, hogy akkor ezzel a szavazással mérni lehet majd, mekkora a társadalmi ellenállás Orbán Viktor rezsimjével szemben. Kedves önellenzékiek: ez olyan, mintha a karcagi tortafesztiválon (elnézést, nem tudom ott van-e ilyen vagy sem) akarnánk kiválasztani az év szarvasmarháját. NEM megfelelő választás, legyen erre ez a kulturált válaszom. 

Viszont van egy jó hírem: jelenleg ezzel az egésszel csak magunk előtt fogunk hülyét csinálni magunkból legalább, és nem mások előtt. Európa értelmesebbik részét se nem érdekli, se nem befolyásolja az, hogy hány darab Fidesz és nem-Fidesz EP képviselő jut ki. Mert ők azzal lesznek ezután is elfoglalva, mint amivel eddig: minél több forrást szerezni maguknak minél több gazdasági, kulturális, társadalmi, vagy egyéb célokra. Nem úgy mint mi. Mi térkövezünk belőle jellemzően, és amikor egymással vitatkozunk a plenáris és/vagy bizottsági üléseken, a többiek kimennek kávézni, és a büfében "lezsírozzák" mit is fognak szavazni majd, ha visszamennek, úgy, hogy mindenkinek jusson a tortából.

Mi meg azon küzdünk, hogy kit küldjünk ki az érdekeink képviseletére az üresen kongó termekbe, egymást gyalázni, feljelenteni, aláásni, majd itthon kedvünkre beállítva előadni. Amíg nem látunk túl a pénztárcánk aktuális helyzetén, addig ez nem fog változni. Ebben pedig a Fidesz verhetetlen. Van a zsebben elég, lesz is már kb mindig, és egy, a politikától való totális elfordulás és negligálás nélkül ez így is fog maradni, és senkinek fel sem fog addig tűnni.

Addig azt fogják hinni, az értelmesebb európaiak, hogy mi teljesen megháborodtunk, mert továbbra is számolatlan tesszük a fát Fidesz kályhájába, sőt, egymást tapossuk ezért.

.....úgyhogy revidiálnom kell korábbi állításomat, és de: mindenki előtt hülyét csinálunk magunkból.

Helló Európa, itt vagyunk, jó szórakozást hozzánk!

 

Sz G

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://gondolhatod.blog.hu/api/trackback/id/tr2014838206

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Brix 2019.05.21. 09:18:03

Teljesen mindegy mit gondol a kisember: sem migránsmentes-, sem föderalista-, sem " zöld " Európa nem lesz, mert túl nagyok azok az összeurópai tehetetlenségi nyomatèkok, amelyek lehetővè tennèk. A minimum cèl most az lehet, hogy megőrizzük a kölcsönös èrdkeken alapuló , gyümölcsöző együttműködést, ès ne feledjük el, ilyen jólèt ès tartós bèke soha nem volt Európában , mint az integráció idejèn...

rovid 2019.05.21. 09:22:24

Pontos látlelet!, Sajnos!

Kivlov 2019.05.21. 09:57:14

Haver, és erre most jöttél rá?
Az összes eddigi EP választás ugyanez pepitában: érdemi befolyást az EU-ban sosem fogunk elérni, a méretünknél és a lakosságszámunknál fogva. Ennyi. Az EU-nak csak piacként, szemétlerakóként, meg autótemetőként van ránk szüksége. és kész.

moloy 2019.05.21. 10:08:51

Most akkor lépjünk ki az unióból? Vagy csak addig, amíg a Fideszre szavaz a nép (a patkányok)?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.05.21. 10:29:01

Ez van, a ballibek hatalmas pofont kapnak ezen a hétvégén is, ami nagyszerű hír. Plusz készül a pofáraesés a Liberális Néppártnak és a többi háttérhatalmista fantompártnak.

Brix 2019.05.21. 11:32:16

@MAXVAL bircaman közíró: Ne legyèl ebben annyira biztos Birca! A nèmet közvèlemènykutatások szerint az Afd - t mindössze 12% körül mèrik, zöldeknek egymaguknak 18%- os népszerűségét kérnek, pedig ha van ország amelyet jelentős mèrtèkben èrint a tömeges migráció az Nèmetország...Nálunk nyilván más a helyzet: az állampárt hozzá a kötelezőt,a " nagy győzelmet"- ami a plurális demokráciákban nem szokás, de egy szofisztikált eszközökkel kiépített autoriter rezsim esetében szokványos dolog...Most nem egyenlő feltételek szerint folyó választás lesz, csak papíron, hiszen a Fidesz mögött az egèsz magyar államgèpezet, a milliárdok, a megszállt közmèdiával, a megfizetett helyi vèlemènyformálókkal, ès a 20 ève èpítgetett vidèki hálózat, a maga fanatikus aktivistáival...

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.05.21. 12:01:44

@Brix:

Ez egy lassú folyamat, a háború még évekig megy. De ha minden olyan rendben lennne, ahogy írod, akkor miért pánikol a háttérhatalom?

Mo21 2019.05.21. 12:06:54

A helyzet e szerint az írás szerint meglehetősen szomorú:
www.upsidedowntheworld.com/az-europa-eszme-vege/

hiperkarma 2019.05.21. 13:55:24

"Van egy jellemzően katolikus országunk. Igen. Amit NEM a Fidesz emelt. Mögé bújik, mert ami szent, azt meghazudtolni nem keresztényi, vagy morálisan "jó", ezért aztán az árnyékából ki-ki kiabálni igen kényelmes dolog. Mert ha visszakiabálnak ránk, hopp, akkor rögtön a kereszténységet magát támadják. Bingo. Néhány száz kósza milliárdért megtámogatott egyházunk meg még oda is áll, e két ember közé. Ultra bingo."
Na most akkor helyettesítsd be ebbe a pár mondatba a "zsidó", "holokauszt", "náci" és "fasiszta" szavakat és pont megkapod, hogy mit műveltetek ebben az országban azokkal az emberekkel, akik hányni tudtak a ti "liberális" kormányzásotoktól és még kritizálni is merték. Szar érzés ugye?

Nem anyja Nikolics..Nikolicsné az anyja ! 2019.05.21. 14:15:03

@Brix: Olaszországban,Franciaországban,GB-ben simán a bevándorlásellenes párt kaphatja a legtöbb szavszatot..

Nem anyja Nikolics..Nikolicsné az anyja ! 2019.05.21. 14:18:22

@MAXVAL bircaman közíró: Igen ez még csak a kezdet vége,de a vég kezdete is közel,ezért egyre idegesebbek..:)

morph on deer 2019.05.21. 14:19:12

@hiperkarma:
“Szar érzés ugye?”

Az. Látni a határtalan hülyeségedet.
Talán olvasd el még párszor, kicsit hátha segít.
Amit te írsz ugyanis NEM az általad idézett hsz ellentéte, most képzeld!

Nem mitha sokat számítana amúgy, csak gondoltam megmondom. Vedd közszolgálatnak! :)

Kivlov 2019.05.21. 14:24:07

A címből lemaradt egy lényegi szó és pár írásjel. Így lenne helyes:

"Ellenzék: EP-választás? Csináljunk hülyét magunkból!"

hiperkarma 2019.05.21. 14:26:18

@morph on deer:
Nem, kedvesem, nem az ellentéte...ez pont UGYANAZ :)

Amúgy a többit értetted :)

Szelid sunmalac 2019.05.21. 15:04:05

Pont leszarom, hogy a nagymagyar megmondoemberek mivle indokoljak miert is nem kell elmenni szavazni, mert is mindegy, megatobbi. Ez a magyar poltikai palettara talan igaz. Itt viszont igenacsak erezheto es eszreveheto a kulonbseg, hogy az spd vagy cdu van-e , esetleg a zoldek. Es igen, az EP-ben is rohadtul szamit kinek van nagyobb frakcioja. Ugyanis attol fugg mondjuk elheto lesz-e a bolygo a gyerekeinknek, fellepunk-e europai szinten a kinai gazdasagi befolyas ellen, vagy mindenkinek a segget nyaljuk, hagyatkozunk-e egy futobolond vedelmere ha szukseg van ra, vagy lesz-e sajat utokepes es egyseges hadsereguk stb. Szoval van egypar tema, amire bizony nemzetkozi szinten erdemes valaszt adni, meg ha a magyarok azt sem tudjak mar mit is jelent masokkal egyuttmukodni.

Nem anyja Nikolics..Nikolicsné az anyja ! 2019.05.21. 15:32:46

@Szelid sunmalac: Először talán a muszlimok jó részének visszatelepítését kellene megoldani,és a határállamokra bízni a külső határok védelmét.Amíg ezek az alapvető problémák nincsenek rendezve nem elsőrendű fontosságúak az általad felvetett kérdések..

nemecsekerno_007 2019.05.21. 15:49:13

Most az "Alacsony részvétel az ellenzéknek kedvez" lett a szlogen?!?!

Szelid sunmalac 2019.05.21. 15:50:36

@Nem anyja Nikolics..Nikolicsné az anyja !: Hagyjal mar a faszsagaiddal, nem egy tanayarol szokott m1-en szolicalizalodott ketreces tyukkal beszelsz. Eletedben nem lattal annyi "migrancsot" amennyivel en naponta talalkozom moziban, metron, boltban, akarhol. Anyadat etetheted a faszsagokkal, de elobb doglesz bele a mehek pusztulasaba, mint a nemletezo migrancsaidba.

Brix 2019.05.21. 15:56:44

@Nem anyja Nikolics..Nikolicsné az anyja !: A muszlimok jelentősebb rèsze jogszerűen tartózkodik Európában, akik meg nem , sok esetben beazonosíthatatlan állampolgársággal rendelkeznek ès\vagy nem fogadják vissza őket. A másik naív illúzió: a határok hermetikus lezárása. Ilyen soha nem teljesülhet teljesen egy ekkora kontinens esetében , másrèszt a legális migráció sem kicsi...A realistább politkusok- akiket "migránspártinak" neveznek- elfogadják hogy a globális folyamatokat vissza nem lehet fordítani, így valahogy alkalmazkodni kell hozzá- ami nem más mint az integráció rögös útja....A populisták viszont illúziókat kínálnak az embereknek: a fehèr, keresztény , izolált, egykultúrájú államok illúzióját...Ilyen nem volt , szinte soha, ès nem is lesz...A multikulti kialakulása kb. 60 ève, a gyarmati rendszer felbomlásával elindult nyugaton, mi viszont a relatív szegènysèg ès kommunista múlt miatt sokáig még tudtuk őrizni az elszigeteltsègünket....A jövőt viszont már látjuk , ha etnikai szemüvegen keresztül is megnézzük , Prága, Budapest, vagy Varsó utcáit. A változás egyértelmű....A migrációra - erre a globális folyamatra- egyelőre nincs megoldás, ès gyanítom soha nem is lesz, mivel olyan erős globális folyamatok mozgatják: nèpessèg- növekedés, klímaváltozás, globális egyenlőtlensègek, amit nem tudunk megszüntetni....Az igazán nagy "népvándorlás" - szerintem - mèg csak ezután fog jönni....

s 2019.05.21. 15:57:28

Nem Európa miatt megyek szavazni.
Nem az USA miatt megyek szavazni.
Nem Kína miatt megyek szavazni.
Nem Ororszország miatt megyek szavazni.
Nem a fidesz miatt megyek szavazni.
Nem az ellenzék miatt megyek szavazni.

Magam miatt megyek szavazni.

Nem anyja Nikolics..Nikolicsné az anyja ! 2019.05.21. 16:28:17

@Brix: Igen,egy ostoba valóságidegen bevándorlási rendszer eredményeképpen tartózkodhatnak itt legálisan,amit meg kell változtatni.A visdzafogadást meg meg lehet olajozni egy kis pénzzel.A határokat meg nagyon jó lehet zárni,ahogy a balkáni és az olasz példa mutatja.Ezek jelenleg Európa legégetőbb kérdései,és ha lassan is,de haladunk a megoldás felé..

s 2019.05.21. 16:36:05

@Nem anyja Nikolics..Nikolicsné az anyja !: Ember! A Római Birodalom sem volt képes lezárni a határait. Pedig ha valakik, hát akkor ők éppen eléggé elszántak voltak ehhez. Nem tudsz ellenállni az időnek. Alkalmazkodni viszont talán képes lehetsz hozzá.

s 2019.05.21. 17:15:01

"Erősödik a forint 2019.05.21 14:20
Kora délutánra majdnem a teljes korábbi gyengülését ledolgozta a forint, most 326,5 körül jár az euróval szemben."

Beszarok, bazdmeg! Már 326,5 körül jár.
Télleg, pubi? Aztán mégis honnan a kibaszott kurva rohadt anyád véres picsájából erősödött ekkora szájbaszart nagyot, he? Gondolom 326,8 -ról. Másként alig lehet.

Azért megbaszhatjátok ám a gecitől csöpögő szájú tripperes buzi kurva rohadt ribanc fogatlan anyátokat szájba.
Bazdmeg.

Nem anyja Nikolics..Nikolicsné az anyja ! 2019.05.21. 17:15:43

@s: A hanyatló Róma..Korábban inkább rabszolgaként érkeztek „migránsok”,később a birodalom távolabbi részeiből esetleg.Felteszem amire te gondolsz,az a népvándorlások kora.Ezidőtáj pl. a hanyatló birodalom vezetése próbálkozott olyasmivel,hogy a peremvidéken letelepedhettek barbár törzsek,cserébe nem engedtek tovább mást a területen,kvázi határőizezrw szerződtették őket..

s 2019.05.21. 17:32:14

@Nem anyja Nikolics..Nikolicsné az anyja !: Amiként Szent István királyunk is. A kutya fasza sem érti, hogy orbán király miért nem tanul mindebből.

Zsoltbacsi 2019.05.21. 17:36:21

@s: Érdekes, Ausztráliának vagy japánnak évek (évtizedek) óta megy. Nem kell feltalálni semmit, nem lenne szégyen példát venni másoktól

s 2019.05.21. 17:41:34

@Zsoltbacsi: Amennyire jól tudom a földrajzot, ezek szigetek. Úgy könnyebb . . .

Andy73 2019.05.21. 18:04:13

"EP választás? Csináljunk hülyét magunkból!"
Nosza, csak rajta. Mármint magatokból, a magyar baloldalból. Ahogy azt már több mint 10 éve csináljátok, folyamatosan.

"Ezt is gyakorlatilag nélkülünk csinálják végig."'
Lényegében igen, a magyar baloldal már tényleg nem sok vizet zavar. De azért nem teljesen. Ti is indultok, rátok is lehet szavazni, és néhány képviselőtök valószínűleg most is lesz.

Ilyen szánalmas irományok után ne is csodálkozz az eredményen, hogy nem vagytok sikeresebbek és vonzóbbak a szavazóknál. Lehet előre nyafogni az újabb buktán.
De ilyen cím után mit is várhat az ember. A címben megfogalmazott célt legalább teljesítetted, ennyiben sikeres az írásod..

Andy73 2019.05.21. 18:12:06

"Van egy kerítésünk, igen, amit a Fidesz emelt, azóta meg statisztikailag kb napi 30 dkg migráns érkezik oda, és jelentkezik a kapuknál. Épeszű ember azt már nem bontaná le. Nem is akarja. Nem is mondja, vagy gondolja komolyan. Tehát ez pipa. "

Épeszű ember nem. De aki direkt hülyét csinál magából? Jobb az óvatosság ezen a téren is.

Andy73 2019.05.21. 18:16:53

"Látom magam előtt a francia, olasz, német, spanyol, stb embereket, ahogy a nyakukon lógó kis feszületet elrejtik reggelente, mikor kimennek az utcára."

Franciaországban már papot is gyilkoltak a muzulmán terroristák. De az ilyen baloldali bloggerek még most is csak gúnyolódnak ezen. Ezért sem szavaz itthon jóérzésű ember rájuk.

Andy73 2019.05.21. 18:24:06

'...úgyhogy revidiálnom kell korábbi állításomat, és de: mindenki előtt hülyét csinálunk magunkból.'

Igen, sikerült. Mármint a magyar baloldalnak és az ilyen szánalmas bloggereinek. Mert nyilván csak a magatok nevében beszélsz te is.

Andy73 2019.05.21. 18:32:21

"Addig azt fogják hinni, az értelmesebb európaiak,"

Kikre célzol egyébként? Például a britekre, akik évek óta a Brexittel bohóckódnak?
Mi ez a kishitűség. Mi is európaiak vagyunk 1000 éve, és már 15 éve EU-tagok. Nyugaton sem mindenki zseni, és itt is vannak értelmes emberek, ez nem a határoktól függ.
Persze nyilván csak a magad és baloldali társaid nevében beszélsz megint csak.

Nem anyja Nikolics..Nikolicsné az anyja ! 2019.05.21. 18:36:03

@s: Miből nem tanul? Teljesen értelmetlen az utolsó időszakát élő Római Birodalmat párhuzamba állítani a jelen migrációs helyzettel. Akkor Róma katonailag volt egyre kevésbé megvédeni határait északon a germánokkal, keleten a parthusokkal szemben. És időnként benéztek olyan sztyeppei törzsek is mint a hunok. Ez alapvetően egy katonai jellegű probléma volt, míg ma szó sincs erről. Katonailag a mai migrációs problémát öt perc alatt le lehetne rendezni..

Zsoltbacsi 2019.05.21. 18:43:25

@cavalry: @s:

Erre reagáltam: " Ember! A Római Birodalom sem volt képes lezárni a határait. Pedig ha valakik, hát akkor ők éppen eléggé elszántak voltak ehhez. "

Épp ez volt a mondanivalóm lényeg, hogy igenis le lehet zárni a határokat, csak akarat kellene. És ebből a szempontból mindegy, hogy tengeri vagy szárazföldi, mert mindkettőre vannak évtizedek óta működő megoldások, lásd az előbb felsorolt 2 országot.

sírjatok 2019.05.21. 20:05:46

@cavalry: lassan ki kéne találni, hogy most a tengerpartot könnyebb, vagy nehezebb védeni, mert úgy látom hogy ez attól függően váltakozik, hogy nektek hogy kényelmesebb. Pl. az olasz tengerpartot valahogy nehéz védeni, más tengerpartot meg valahogy könnyű, ez ilyen mágikus dolog lehet.

szepipiktor 2019.05.21. 20:25:36

Mondjuk pontosan ugyanezeket írja napjainkban az összes EU-s tagállamban a kisebbségben lévő halmaz.
És egységesen ugyanezt a NGO hátterű internacionalista aktivistamozgalmak, akiknek mind a bal, mind a jobb oldal legyőzendő lenne.

s 2019.05.21. 23:50:56

@sírjatok: " Pl. az olasz tengerpartot valahogy nehéz védeni, más tengerpartot meg valahogy könnyű, ez ilyen mágikus dolog lehet. "
Csak neked mágikus, hülyegyerek. Olaszország egy kisebb csónakázásra van bármitől a Földközi-tengeren, Ausztrália pedig bent van az óceánban.

s 2019.05.22. 00:07:45

@Nem anyja Nikolics..Nikolicsné az anyja !: "Teljesen értelmetlen az utolsó időszakát élő Római Birodalmat párhuzamba állítani a jelen migrációs helyzettel."
Aztán miért? Az is csak egy gazdasági migráció volt. A pusztai népek lovai lezabálták a füvet keleten, aztán folyamatosan jöttek nyugatra. A Római birodalom meg nem csak katonailag volt képtelen védekezni. Az már csak következmény volt. Elfogyott a munkaerő (alapvetően rabszolgák), mert a hódítások véget értek. Az egy olyan gazdasági konstrukció volt, hogy ha nem terjeszkedhet folyamatosan, akkor vége van. Tehát a katonaság a gazdaság összeomlása miatt nem állt már rendelkezésre.
A te lerendezésed azt jelentené, hogy lerohanjuk az arab világot szőröstül-bőröstül, de ma ezek már nem divatos eljárások. Együtt kell működni, mert ott van egyébként az olaj. Másrészt te is meg lennél ütközve azon, ha pár év múlva tégedet rohannának le katonai erővel az ivóvízkészlet miatt. Na ugye. Nem vesszük el erőszakkal más cuccait, hanem kereskedünk, és megpróbálunk békében meglenni egymással. Mert nem lándzsáink vannak, hanem atombombáink, és egy szép napon egyszer csak széjjelbasszuk az egész földgolyót. Az egész nem ér ennyit.

Nem anyja Nikolics..Nikolicsné az anyja ! 2019.05.22. 10:31:23

@s: Nem az alapvetően egy katonai jellegű probléma volt.Nem libasorban jöttek a migrik cókmókjukkal a hátukon,menekültstátuszra, segélyre áhítozva, hanem fegyveres törzsek mozogtak a határvidék környékén. Vandálok, gótok, gepidák hunok,frankok stb. Akikkel egy idő után már nem bírtak a rómaiak, amely részben belső rothadásuk következménye is volt. Így aztán egyre több alkura kényszerültek, de a vége mégis csak az lett, hogy a gótok, majd a vandálok kifosztották Rómát.

"mert a hódítások véget értek. "

A hódítások már jóval korábban véget értek. Utoljára Traianus alatt nőtt a birodalom területe (i.sz. 100 körül..)

"A te lerendezésed azt jelentené, hogy lerohanjuk az arab világot szőröstül-bőröstül, de ma ezek már nem divatos eljárások. "

Nem az én lerendezésem, de hogyha tűzparancs lenne érvényben a földközi-tengeri flottáknál, illetve a balkáni határsávokban, igen hamar drasztikusan lecsökkenne a bevándorlási kedv..Míg a rómaiak katonailag nem voltak már képesek tartani magukat.

cavalry 2019.05.25. 09:50:54

@Nem anyja Nikolics..Nikolicsné az anyja !: A lövöldözéshez jobban értek mint te ,van róla pár papírom. Az első feladat az hogy nézd meg mekkora létszámban az a tömeg amelyik északra fog jönni Afrikából? Saccra kétszer annyi lesz a népesség amikor megindulnak mint most az egész Eu létszáma, ami akkorra sokkal jobban lecsökken a gyenge 1,3-1,5 szaporodási ráta miatt, az afrikai meg 4-6. Csak Nigéria eléri az 1 milliárdot nemsokára.- Számolgass generációkra vetítve. A tömeggyilkosság nem trendi, nem lehet százmilliókat legyilkolni igaz? Ez még Hitlernek sem ment és Sztalin sincs sehol ehhez a feladathoz. Ha viszont az afrikaiak nem egy fogkefével sétálnak északra akkor ki a franc fogja őket megállítani? Te egy szál fegyverrel, meg a 44 harckocsink szétosztva 200 kilométerre?
Ha megállítod akkor mi van? Semmi,- jönnek holnap is. Jobb ha tudod, az országok területe nem tulajdon hanem csak "bírtok", nincs a világnak egy földhivatala ahol be van jegyezve a tulajdonunk, lásd Trianon, elvették és kész, mehetsz panaszra akárhová, ez van. Ami szintén birtokba vehető más által ha tudja. Ez van sok ezer éve. A nálunk csökkenő létszám a kint növekedő azt eredményezi hogy a játéknak vége de akkor is ha bejönnek mert akkor itt fognak éhen halni. Kicsit később. Józan ész (common sense) szerinti megoldás nincs. Mivel az emberek általában irracionális gondolkodók, képtelenek megoldást találni, mert ha van is azt meg nem értik. Nézd meg nálunk a bölcs nép reakcióit erre a hülye kerítésre. Az I. VH. ban milliós hadseregek sem tudták megakadályozni hogy áttörjék a védelmi vonalakat. Ma van pár ezer béna kacsa játék katonánk, aki még vaddisznóra sem lőtt életében. Hú de félelmetes a sok éve harcoló arab harcosoknak. Ez nem számítógépes játék.
süti beállítások módosítása