Mindenki gondol amit akar. Egy darabig.

Önállóan Gondolkodó

Önállóan Gondolkodó

Börtönbiznisz vs közbeszerzésbiznisz

...ha már a számok azok elvileg tények...

2020. március 02. - Önállóan gondolkodó

penz_bilincs.jpg

Félreértések elkerülése végett, azt semmilyen módon nem tartom jónak, erkölcsileg elfogadhatónak meg végképp nem, hogy olyan jogerősen elítélt bűnözők, akik mások életét szánt szándékkal, előre megfontolt módon kioltották, embereket fizikailag és/vagy lelkileg megnyomorítottak, családokat tettek tönkre egy életre, "pénzt szagolván", "miért ne? Másoknak is bejött" alapon, ügyvédi segítséggel büntetésük alatt és/vagy után pénzhez jussanak. Azon az alapon, hogy a fogva-tartás körülményei nem megfelelőek. Hangsúlyozom, pusztán ezen az a alapon! Mert nyilván nem lehet minden bűnelkövetőt egyformán megítélni, és a bűncselekmények súlya sem azonos. Azt is elhiszem ugyanakkor, hogy nem minden börtön olyan, mely bármilyen módon adna akármilyen lökést is az elítélteknek, hogy ne váljanak bűnismétlővé. Illetve gyakorlatilag a döntő többsége ilyen. Mindezt elvárni lehetne, de hatalmas összegeket vinne el. Ezt meglépni meg, legalábbis manapság, a jelen közhangulat mellett meg főleg egyenlő a politikai öngyilkossággal. Folytathatnám oldalakon át, annyira összetett kérdés ez. Csak büntetni, hogy az elrettentés ereje tántorítson el mindenkit a jogellenes magatartástól, adott esetben a borzalomtól? Vagy nevelni? Utat mutatni? Első esetben a belső bosszú érzés miatt talán még rosszabb emberek kerülnek ki, a másodikban pedig semmit sem érünk el? Hogyan súlyozzunk? Mi a megfelelő arányosság ebben? Stb stb stb. 

Manapság viszont, ami a szemünk előtt folyik, az bűncselekménynek nem mondható, erkölcsileg azonban igenis megkérdőjelezhető. Mindkét oldalon.

Biztos vagyok benne, hogy van jó néhány eset, amikor ezen körülményekre hivatkozva igenis van létjogosultsága a kártérítésnek, és olyan is, amikor erről beszélni egyszerűen arcpirító. 

Abban is biztos vagyok ugyanakkor, hogy a Miniszterelnök Úr által kikiáltott "börtönbiznisz" vezércsel és hadművelet szintén elég arcpirító, általánosító és logikátlan. A Fidesz-KDNP vezérletével lett megszavazva az ezt elősegítő törvény, nyilván nem azzal a céllal, hogy ebből aztán "biznisz" legyen. Mert ha ez lett volna a szándék, akkor azóta ebből sok sok pénzt kerestek volna belőle azon az oldalon is.  Lehet, persze, hogy amúgy ez a helyzet is fennáll, de erről értelmes adatot nem láttam. 

Most az van, hogy a börtönbiznisz a baloldal pénzgyára, és "ballib ügyvédi körök" ebből 5 milliárd forintot vettek ki a zsebünkből, melynek jó része gyilkosok kezébe vándorolt. Nagyjából ez a narratíva. Látunk képeket luxusjárművek mellett pózoló jogászokról, stb stb. Ismerjük a politika nem túl elegáns oldalát. Ezentúl egyszerűen tényként közlik azt, hogy az egész baloldal, ahogyan van, e mögött áll, ebből gazdagszik, és mindent megtesz, hogy fedezze a sátán ügyvédeit. 

Egy létező törvény alapján eljáró embereket. 

Amit a miniszterelnök kérésére felfüggesztettek - mármint a kifizetéseket. A törvény hatályon kívül helyezése még nem történt meg, ha jól tudom. 

A dolog morális részét az írás elején olvashatják. Viszont, ha már morál, meg arcpirítás, és kiállás a magyarok pénzéért, akkor hadd soroljak fel alább néhány számot, annak tükrében, hogy ismétlem, ez, a jelenlegi szabályozás szerintem sem a legjobb. 

Nos. Az összehasonlítás alapjául azért veszem itt a 2018-as évet, mert 2019-ről friss adatok még nem jelentek meg teljes körűen:

1. Börtönbiznisz cím alatt abban az évben több, mint 3 milliárd forintot fizetett ki a magyar állam. Mondjuk, legyen ez az összeg 3,2 milliárd forint. 

2. Mészáros Lőrinc cégei, ugyanebben az évben 265 milliárd forintot nyertek el közbeszerzéseken, melynek 95 %-a EU forrásból jött. Így a hazai "nyerés" összege, a fennmaradó 5 % = 13,25 milliárd forint. 

3. A második helyen Szíjj László végzett összesen 259,5 milliárddal, a harmadik helyen pedig Varga Károly 116,8 milliárd forinttal. Mármint az érdekeltségeik persze. Ők ketten tehát összesen 376,3 milliárdot nyertek el, és ha követjük a 95 % EU -- 5 % hazai forrás analógiát, akkor utóbbiak összege 18,815 milliárd forint. 

Az egyenleg tehát 3,3 vs. (13,25 + 18,815) 32,065.

Nagyjából tízszeres az arány.

Naivan ki lehet mondani tehát, hogy nem a börtönbiznisz a tuti, hanem a közbeszerzés. Persze és nyilvánvalóan a közbeszerzések esetén nem kétséges azért, hogy létre is hoztak valamit, adott esetben még egy részének értelme is volt, tehát nem egyenes az arányosság, de a mérték azért szembetűnő, úgy, hogy 3, azaz három ember számait állítottam szembe jó néhány ezerével. 

Ha viszont azt mondjuk, szintén naivan és visszafogottan, hogy a közbeszerzéseknél 10% a nyereségráta, akkor hogy-hogy nem majdnem pont egyenlőség jön ki. 

3,2 = 3,2

A következtetések levonását T. Olvasókra bíznám, annak figyelembe vétele mellett, hogy az egyenlőség az EU források nélkül jön ki, mert amúgy.a mérleg nyelve derékszögben állna.

A börtönbiznisz esetében azonban még hozzátehetünk költség oldalon úgy nagyjából 1,5 milliárdot, ami annak a konzultációnak a költsége, mely alapján T. Kormányunk eléri, hogy egy olyan törvényt vezessenek be, mely szerint a börtönviseltek esetében a kártérítés szűnjön meg. Úgy, hogy ezt e nélkül is simán átvihetik. 

Egy adott törvénnyel élni lehet, sőt, gyakran és sajnos még visszaélni is. Viszont csak azért egy egész hadjáratot felépíteni, mert nem "mi" éltünk vele, semmiképpen sem elegáns. Fentiek fényében még kevésbé.

Nem vagyok naiv, értem én, mi a lényeg, csak hát a számok ugye....

 

Sz G 

u.i.: Mészáros Úrnak, és mindenkinek, aki szereti, küldeném Elvis Presley Love Me Tender című számát!

 

fotó: birosagiugyek.blogstar.hu

 

A bejegyzés trackback címe:

https://gondolhatod.blog.hu/api/trackback/id/tr8915500504

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ez is egy vélemény 2020.03.04. 11:07:41

Nem függ össze a két dolog.

A Mészáros féle közbeszerzéseket azzal érdemes összehasonlítani, amikor 2010 előtt a Strabag és Alstom nyert számolatlanul közbeszerzéseket, Simor féle százmillás visszautalásokért cserébe.
Mikor minden EU-s pénz ment is postafordultával vissza a feladónak, illetve azok hűbéreseinek.

Eltiltott Vélemény 2020.03.04. 11:24:02

" ... Börtönbiznisz vs közbeszerzésbiznisz ... "

Ez nem más, mint relativizálás. A börtöntöltelék rohadjon a börtönben, kuss a neve, és lehetőleg a politikusokat és a börtöntöltelék mosdató ügyvédeket a rablógyilkosok közé zárják be.

Még hogy a börtöntölteléknek emberi joga? Lófaszt Mama! Szita Bencének és Bándy Katának mi volt az emberi jogaival?

Eltiltott Vélemény 2020.03.04. 11:33:27

" ... 1. Börtönbiznisz cím alatt ... 3,2 milliárd forint. ... "
" ... 2. Mészáros Lőrinc .... fennmaradó 5 % = 13,25 milliárd forint. ... "
" ... 3. ... Szíjj László .... összege 18,815 milliárd forint. ... "
" ... Az egyenleg tehát 3,3 vs. (13,25 + 18,815) 32,065. .... "
" ... Nagyjából tízszeres az arány. ... "

Igen, nagyjából 10szeres arány, DE
- Az 1. esetben ez a börtöntöltelék és az ügyvéd jussa ami a társadalom számára kidobott pénz, semmi haszna nincs, sőt kontraszelektív, mert azt mutatja, hogy a börtönben munka nélkül lehet vagyonokat keresni ...
- A 2. és 3. esetben ebből a pénzből épül valami az ország javára. Mozgatja a gazdaságot, jónéhány BECSÜLETES embernek munkát és jövedelmet biztosít

Nem kéne összemosni a dolgokat, a börtöntölteléknek (az ügyvédjével együtt) lóf@szt a s@ggébe!

citrix 2020.03.04. 11:47:45

A nemzeti gázszerelő (+ a többi span és vej) közpénzből fizetett és előre lezsírozott pályázatai nem biznisz hanem úgymond a hazai nemzeti érzelmű nagyvállalkozók/strómanok feltőkésítése, a fidesz anyagi bázisának megerősítése. A pártállam lételeme a hatalom egyedüli birtoklása amihez három dolog kell: pénz, pénz és pénz. Legjobb ha mindez a közpénz strómanok zsebébe történő áttalicskázásával valósul meg.

John Doe3 2020.03.04. 11:51:27

@Kitiltott Vélemény: "... munka nélkül vagyonokat ..." Kívánom neked ezt a vagyont. Igaz, hogy csak napi 1400 Ft a középértéke, de ha ez neked vagyon...

Önállóan gondolkodó 2020.03.04. 11:53:26

@Kitiltott Vélemény: olvasd el úgy, hogy nem csak a saját véleményed nézed. NEM vagyok a kifizetések pártján minden esetben. Sőt.

Önállóan gondolkodó 2020.03.04. 11:54:23

@Kitiltott Vélemény: Ebben részben igazad van, és ezt is írtam. Kérlek kerüld a káromkodást, köszönöm!

d.j 2020.03.04. 12:15:12

A jogosan járó pénzekből fizetik ki a sértetteknek a kértérítést, az ügyvédi pénzeket stb. Ha marad akkor azt kapja meg a volt elítét. Ezt az apróságot szokták nagyvonalúan elfelejteni a fideszes politikusok közölni. Ezzel a teljesen jogellenes dologgal, amit most Orbán parancsára a fideszes agyhalottak megszavaztak, a sértetteknek járó kártérítéseket is megvonták. pl. Szögi Lajos családjának az elkövetőkre kivetett kártérítést is. Köszönjük szépen az újabb embertelen és végtelenül cinikus fideszeseknek ezt az újabb nagyszerű törvénytelenséget.

Eltiltott Vélemény 2020.03.04. 12:20:03

@John Doe3: " ... Kívánom neked ezt a vagyont. ... "

A kedvedért nem fogok embert ölni, maradok annál, hogy becsülettel megdolgozok a jövedelmemért, ebből a jövedelemből fizetem a rezsit, a lakás fenntartását, és a saját ellátásomról is gondoskodok ...
A börtön az büntetés, ezt kellene tudomásul venni. A legtöbb akit oda bezárnak, kártékony bűnöző, becstelen gazember. Ne jutalmazzák őket morális okokra hivatkozva. Ennyi!
Amúgy meg 5 év börtöntöltelékség után kapott összeg (365*5*1400) az ugye 2555000Ft ami elég szép summa, ahhoz képest, hogy ezt egy utolsó mocsadék bűnöző azért kapja, mert meg lett büntetve, és nem süttethette a hasát a napon vagy nem volt külön szobája vagy nem ízlett a börtönkoszt.

@Önállóan gondolkodó: " ... NEM vagyok a kifizetések pártján minden esetben ... "
Lehet, hogy nem vagy a kifizetések pártján, DE olyasmivel hozod párhuzamba, aminek társadalmi hasznossága van. A politikusbűnözés nem egyenlő a közbeszerzésekkel, az állami megrendeléseknek mindig van haszonélvezője, aki az elvégzett munkával profitot termel. Ezt akár lopásnak is hívhatod, ha nem tetszik az illető aki felveszi a nyereséget, de ez nem hasonlítható össze azzal, hogy egy mocskos köztörvényes bűnöző mindenféle mondvacsinált ürüggyel kap jelentős kártérítést, az áldozataik pedig vastagon le vannak ejtve (itt lett volna egy vaskos káromkodás).
Gyakorlatilag almát hasonlítasz össze teniszlabdával, szerintem.

Eltiltott Vélemény 2020.03.04. 12:33:43

@d.j: " ... jogosan járó pénzekből fizetik ki a sértetteknek a kértérítést, az ügyvédi pénzeket stb. ... "

Ez mellébeszélés, a börtöntölteléknek kellene kifizetnie nem az államnak. Ezzel azt a folyamatot legalizálod, hogy a bűnöző helyett az állam fizeti ki a kártérítést az áldozatnak, a bűnöző megkapta a néhány év büntetést, aztán annyi folytathatja ahol abbahagyta, az állam helytállt helyette.

Ostoba Kurcsányita barom vagy! A sértetteknek járó kártérítés akkor is jár, ha a mocsadék gyilkosok 5csillagos szállodában a tengerparton heverészve töltenék le a büntetésüket.
Te is relativizálsz, próbálod úgy beállítani a dolgot, hogy ezek az úgynevezett kártérítések csak és kizárólag az áldozatok érdekében vannak.

nyerafidesz 2020.03.04. 12:40:34

Miért érzem úgy, hogy a "független" Index és bloggerei szakmányban savaznak minden közbeszerzést, ahol nem baller vagy ahhoz közeli "bátyámuram" nyer?!

_B_ 2020.03.04. 12:55:02

Ez nagyon félrement.
A "közbeszerzésbiznisz" mióta az eszemet tudom szétlopja az országot, legalább valami épül cserébe. (Tudjuk hogy sokszor szar minőségben) Az emberi mohóság ilyen.
Ezzel szemben a "börtönbiznisz" súlyos társadalom rombolás, az EMBERI jogok páros lábbal tiprása. A gyilkos, öregező, stb... már felrúgta az emberi jogokat, neki nem járnak ugyanazok a jogok, mint a többé-kevésbé szabálytisztelő többségnek. Jó hogy a szabadsághoz való jogát nem akarod visszaadni...

Gábor Révész 2020.03.04. 13:22:08

@ez is egy vélemény: erre valami bizonyíték? Ja, az nincs, csak fröcsög a szádból a szar...

nemecsekerno_007 2020.03.04. 13:36:37

Hát tudtok ám pofátlanul csúsztatni. Van ilyen szak az egyetemen?!?!? Muhahahahaha :))))))))
Inkább azt számolgatnátok, hogy 2004-2008 közt hány milliárd ment csak a kamatokra. Havonta!!!
Muhahahahahaha :))))))))))

haXXor 2020.03.04. 13:46:57

Ha most ezt jól értem: A börtönbizniszt az legitimálja nálad, hogy Mészáros mennyi közbeszerzésen nyert? Tehát egy vállalkozó aki nagytőkés, rendelkezik sok-sok cégben részesedéssel, elindul egy közbeszerzésen, ott nyer majd teljesíti amire szerződtették, az egyenlő nálad a börtönökben rohadó bűnözőkkel, illetve a börtönbizniszből gazdagodó ügyvédekkel? Pusztán azért mert NEM Fidesz szavazó vagy? Hát, te sem a legélesebb kés lehetsz a fiókban...

vanRob 2020.03.04. 14:06:20

@_B_: De, járnak neki jogok. Ez van. Mindamellett, morálisan erősen kifogásolható, hogy egy "putriból" származó, gyerekkora óta bűnözésből "élő" ember, mondjuk sorozatos bűncselekmények után a megérdemelet bűntetését töltvén, 1-5 vagy 10 milliót akarjon kiperelni. Na, ez nincs rendben.
A másik oldalról meg nincs rendben, hogy az ország gázszerelője óránként gyarapítja annyival orbán vagyonát, amennyit az itt komentelők összesen nem keresnek meg egy év alatt. Na, ez viszont gecire nincs rendben.

vanRob 2020.03.04. 14:09:20

@nemecsekerno_007: Muhahahha... Na? Mennyi? Kérlek, vesd össze azoknak az állampapíroknak a kamataival, amiket az állam bocsájtott ki 2011 és 2014 között, hogy a kiebrudalt IMF-es 2.5%-os kamatozásu hitel helyett, 8-10%-on kibocsájtott állampíprokkal finanszírozza a működését. Lécci.

Nincs közöttünk csicska 2020.03.04. 14:21:30

onalloan gondolkodo=tipikus 12 egy tucat lipcsyblog

Nincs közöttünk csicska 2020.03.04. 14:22:12

@vanRob: ha kamatrol van szo higgyunk el a lipcsyknek, mar ha idiotakl vagyunk

Nincs közöttünk csicska 2020.03.04. 14:24:31

faszlibbant poszter annyit se tud az uzletrol (vagy a magyar nyelvrol) mit kelent az erdekeltseg szo

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.03.04. 14:27:10

jo lesz ez, remelem kampanytemakent fogjak hasznalni az ellenzekben, tuti buko megint.

Nincs közöttünk csicska 2020.03.04. 14:27:30

erdekes modon zorban haverjainak kifizetett 100milliardokkal is minden evben jobb anyagi helyzetbe kerul az allam

a lopsik idejen minden evben szarabb lett a helyzet, minden fronton, pedig nem is loptak (kac)

BrianZ 2020.03.04. 14:33:00

@Kitiltott Vélemény: Kedves Egybegyűltek! Kéretik utána nézni! A börtönbiznisz élvezői csak kisebb részben gyilkosok (kábé 10%), a többségük erőszakért, lopásért (az meg van, hogy három gyufa ellopása után életbe lép a három csapás törvény és letöltendőt adnak bárkinek, akinek nincs pénze ügyvédre?) és adócsalásért ült? Ja és a gyilkosok többsége nem cigány, hanem fehér keresztény heteró férfi, aki a feleségét, gyerekét ölte meg? És a 3,2 milliárd az több ezer ember között oszlik el, meg az ügyvédi irodák között (800 milliót egy debreceni fideszes vitt el, aki aztán gyorsan lefalcolt, az iroda mára elérhetetlen), míg a 3,3 milliárdot 3 azaz HÁROM ember vitt haza!

Nincs közöttünk csicska 2020.03.04. 14:37:05

@BrianZ: persze a libbant blogokon kivul senki szerint nem volt fideszes a debreceni ugyved, de azert nice try bitch

Önállóan gondolkodó 2020.03.04. 15:08:08

@Nincs közöttünk csicska: az igen - belehúztál.....nem fogok kommentelőket jelzőkkel illetni, de azt bizton megállapítom, hogy sekélyes életed nyomorúságos voltában felüdülés lehet 1% agyi kapacitást kihozni magadból, hogy írj. Ezért elismerésem.

Önállóan gondolkodó 2020.03.04. 15:08:56

@haXXor: hát....ha veszed a fáradtságot, hogy elolvasd a bejegyzést, akkor megköszönöm, NEM erről van szó.

Önállóan gondolkodó 2020.03.04. 15:11:03

@Nincs közöttünk csicska: továbbá, tekintettel arra, hogy szépen megkértelek, többször, hogy értelmes, kulturált nyelven kommunikálj, és nem tartottad be, most sajnos innen OFF egy időre ez alatt a név alatt. Sajnálom, tényleg, pedig mindkét oldal véleménye érdekel. A mocskolódás- egyik oldalról sem.

Önállóan gondolkodó 2020.03.04. 15:14:37

@nyerafidesz: ---édes Istenem.... egyrészt egy fillér nélkül írok, másrészt, ha elolvasod a posztjaim, észre fogod venni, hogy nem vagyok "baller". Nekem mindegy ki csinálja, csak ne lopjon szét mindent, ha már kéretlenül is "résztulaj" vagyok.

morph on deer 2020.03.04. 15:15:58

@Kitiltott Vélemény:
“ A börtön az büntetés, ezt kellene tudomásul venni.”

Nem. A szabadságvesztés a büntetés.
Azt pedig a bűncselekmény fajtája és súlya alapján az annak megfelelő büntetés-végrehajtó intézményben kell letölteni, pl börtön, fegyház, stb.
De:
A büntetés csak a szabadsággal összefüggő jogok meghatározott idejű megvonása, felfüggesztése lehet, semmi egyéb!
Tehát igenis jár a megfelelő életkörülmény és ellátás mindenkinek, akármit is tett, ugyanis pl a szükséges légtér, vagy a higiénés feltételek biztosítása nem függhet a büntetéstől!

Ebből a szempontból nem értek egyet a poszttal sem, mivel a megfelelő mennyiségű férőhely biztosítása igenis a mindenkori kormány feladata, ahogy a jelenlegi is ígérgeti már kezdetektől fogva, hogy megoldja a problémát, csak éppen még meg sem próbálták.
Talán ha nem a börtönbüntetés lenne az egyetlen megoldás, amit ismernek, és nem minden csip-csup ügyért börtön járna, nem lenne 140%-os a zsúfoltság sem, nem?

Egyébként pedig az állampolgárokat mindezidáig nem érdekelte különösebben, hogy mi is van az elítéltekkel, míg orbán nem kezdett el óbégatni a saját maguk által meghozott törvény alkalmazása ellen, hogy lehessen megint valakiket bűnbakká kikiáltani, így addig sem az ő bűnbandájával foglalkozik a kétbites állampolgár...

Pedig szerintem, ha kicsit is gondolná a jövőre, akkor nem ágálna ennyire a börtönviszonyok és az embertelen bánásmód miatti kártérítések ellen, mert ez még egyszer neki is jól jöhet, ahogy látom..:)

Willkommenskultur 2020.03.04. 15:20:17

Kibaszott buta blog ez, ha tippelni kell vmi DKs irja

Willkommenskultur 2020.03.04. 15:21:45

@Önállóan gondolkodó:" Nekem mindegy ki csinálja, csak ne lopjon szét mindent, ha már kéretlenül is "résztulaj" vagyok."

A legalja ballipsi panel, de mar 2018ban sem mukodott

Arcade Macho 2020.03.04. 15:31:43

elkezdtem olvasni mert fennakadt a szemem, hogy a kozlekedesi biznisz az nagyobb penz az ugyvedeknek erre kiderul hogy kozbeszerzesrol van szo?

a lankadtfarku hol van amugy az egyenletben? o ugyvednek is ugyved, varni is kellett a Real Madridos holgyemenyre, es belemarkolt iszonytato penzekbe?
ot miert nem hozta elo a masik ugyved?

Willkommenskultur 2020.03.04. 15:34:57

Gyozott a Likud Izraelben, Zorban haverja marad a fozsidrak.

Nagy csapas ez a lipsiknek.

Arcade Macho 2020.03.04. 15:39:04

"Biztos vagyok benne, hogy van jó néhány eset, amikor ezen körülményekre hivatkozva igenis van létjogosultsága a kártérítésnek, és olyan is, amikor erről beszélni egyszerűen arcpirító. "

jo hat arcpirito de ugye ismerjuk azt a vallranditast ahol a biro is elintezi hogy tessen elmenni az orszaggyulesi kepviselohoz, mert az mar az o hataskore?
mondom is a film cimet annyira szep az a jelenet: Primal Fear, na jo meg kell nezni mert lehet tevedek....

Willkommenskultur 2020.03.04. 15:41:08

"2017-ben Mészáros Lőrinc egyik üzlettársa, Szíjj László nyerte ezt a sajátos tenderbajnokságot 606,5 milliárd forint értékű megbízással. "

atlatszo.hu/2019/01/17/2018-ban-meszaros-lorinc-erdekeltsegei-nyertek-a-nemzeti-tokesosztaly-kozbeszerzesi-versenyet/

Persze ezzel nem volt baja a lipcsyknek, csak Meszaros fele annyi kozbeszerzesevel....

Miert? Mert Szijjal nem tudnak Orban ellen hergelni, nincs roluk kozos meccsnezos foto. Mondjuk, ha gecinek nevezne a Fonokot Meszaros vagy Szijj, vagy esetleg vasarolna a libbantaknak mediat, akkor 1 masodperc alatt a szarat is megenne ezeknek a filantropoknak a sok lipsi, ahogy tortent ez Simicska v. Soros eseten is.

De mar elkestek.

Ha ha ha

nemecsekerno_007 2020.03.04. 17:08:45

@vanRob: Jó, igazad van. Mindjárt összeomlunk.

Müge Szagos 2020.03.04. 17:21:18

Nem börtönt kell építeni többet, hanem akasztófát. A hóhérképzést ujrakezdeni.másikból ugyse tanul a szemét bűnöző. A lottó sorsolást is fel lebetne dobni, nyilvános akasztással.

2020.03.04. 17:26:02

"2. Mészáros Lőrinc cégei, ugyanebben az évben 265 milliárd forintot nyertek el közbeszerzéseken, melynek 95 %-a EU forrásból jött. Így a hazai "nyerés" összege, a fennmaradó 5 % = 13,25 milliárd forint. "

Ja. De a Lölő ezért nem csapta agyon a nagyanyádat, vagy az anyádat. Nagyrészt (te is írtad) uniós forrás, és azért épült is valami belőle. A két dolog elég messze van egymástól, akárhogy is nézzük.

Önállóan gondolkodó 2020.03.04. 18:18:43

@inteligens elenzéki: de hogy ezt írom én is...hogy az összehasonlítás önmagában persze, hogy sántít....itt a mögöttes pénzről, az információk irdatlan elmosásáról akartam írni. Tény, amit írsz.

Önállóan gondolkodó 2020.03.04. 18:20:23

@Willkommenskultur: nincs közöttünk csicska. Repülés lesz a vége...és nem a lippsik védelmében, ahogy írni szoktad, hanem a kulturáltság nettó hiánya okán.

Önállóan gondolkodó 2020.03.04. 18:22:49

@Willkommenskultur: na édes barátom, nekem belefér, hogy repülj innen. Az a pillanatot várhatod, hogy én DK-s legyek. Egy dolog vigasztal. A legalja te vagy (különböző neveken) itt. Édes Istenem, de sajnállak...de komolyan.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2020.03.04. 19:06:14

@morph on deer: De ő csak az akasztásáig lesz ott.Már ha egyáltalán.

Kukubenko 2020.03.04. 19:36:56

Ezt a hülye állatot, aki ezt Így meg tudta Írni.

sZulamith 2020.03.04. 20:38:25

Talán nem kellett volna a halálbüntetést eltörölni. Ha meg eltörölték akkor ember a brutális gyilkos is. Arról meg keveset lehet olvasni, hogy miért is nyertek a börtönlakók? Valami alapja csak volt/van. Ja, hogy okos volt az ügyvéd? Ezek szerint okosabb volt, mint azok akik a börtönviszonyokért felelnek.

Ugy tudom, hogy Romániában kint a szabadban dolgoztatják a rabokat ahol van napfény, levegő. Hasznot hoz az államnak, és a rab sem panaszkodhat.

Világít a torony 2020.03.04. 22:21:12

@nemecsekerno_007: Az teljesen rendben van, hogy idétlenül röhigcsélsz, az agyatlanok így nyomják.
"Inkább azt számolgatnátok, hogy 2004-2008 közt hány milliárd ment csak a kamatokra. Havonta!!!
Muhahahahahaha :)))))"
De mégis, miről firkázol?

2020.03.04. 22:56:01

@Kitiltott Vélemény:

Az a helyzet, hogy rólam tudni lehet, hiszen már korábban is és több posztban írtam, magam is voltam börtönben, méghozzá 7 év és 9 hónapot. Igaz, én nem köztörvényes, hanem politikai elítélt voltam, hiszen 1986 nyarán, a Bem szobornál történt események aktív résztvevője voltam.
Például azért, mert rühelltem a posványos Kádár- rendszert, utáltam a szólás és véleményszabadság bármilyen korlátozását.

És részben nekem (is), és még több ezer polgárnak is köszönheted, hogy ide okádhatod a véleményed.

Összemosod a köztörvényes bűnözőket azokkal a szerencsétlenekkel, akik mondjuk csak figyelmetlenségből baleset okoztak, vagy akár foglalkozás körében okoztak/szegtek meg valamilyen súlyos esetet/törvényt.

Mielőtt kerek-perec kijelentesz bármit is, előbb kicsit áss a dolgok mélyére.

Egyébként magam is perelhettem volna az államot a börtönviszonyok miatt, mert bizony a 80-a években egészen mások voltak az emberi jogok itthon.
15*15 négyzetméteres lyukba bezsúfolva 40-50 ember, ebből dohányzott 35-40, képzeld el, néhány óra múlva milyen minőségű levegő volt?
Vagy Márianosztrán, a Kápolnának nevezett részlegben 70 elítélt - mindenféle bűnt elkövetve, a bolti tolvaj és a gyilkos összezárva -, amelyből a kisebbség aránya 80%-os volt, szerinted mennyire volt mindennapos az emberi jogok sárba tiprása?
Heti egy fürdés hideg vízben, napi 20 perc séta körbe-körbe, az őrség képzetlen és frusztrált, az MZ részlegben még küblirendszer volt. 1988-at írtunk ember!

Bizony a napi szintű terror mind az elítéltek, mind az őrség szempontjában ott volt.
Ha nem voltál elég tökös legény, előfordult, hogy úgy mentél be, hogy hátulról szűz voltál, de lehet, hogy ez gyorsan megváltozott.

Egy szó mint száz.
Miután amnesztiával szabadultam, már nincs semmilyen kapcsolatom a régmúlttal, már nem vagyok forradalmár lelkületű, de eltudom képzelni, hogy ma is vannak olyan börtönök, ahol bizony nem teljesülnek az alapvető emberi jogok.

Nem azt mondom, hogy Hawaii, dizsi meg napfény legyen, de 9 négyzetméteren 4 ember, a klozett egy függönnyel eltakarva, az egyik akkor szarik, amikor Te éppen ennél, szóval a szabadságvesztés NEM terjedhet odáig, hogy sérüljenek az alapjogok. Tudom, nem kell bűnözni, de ne felejtsük el, bárki, ismétlem bárkivel előfordulhat, hogy valamilyért odakerül.

És bizony nem mindegy, hogy össze vagy zárva egy többszörös, erőszakos bűnözővel néhány évre/hónapra.

Úgyhogy ismétlem: csak csínján a sarkos megfogalmazásokkal!

degreen 2020.03.05. 06:45:31

@morph on deer: Hidd el, érdekelte. Dühítette az embereket, hogy az olaszliszkai gyilkosok kártérítést kapnak. Miközben a tanár családja semmit. Na ezeknek a gyilkosoknak egy fillért se, örüljön, hogy él.

degreen 2020.03.05. 06:49:21

@Látens Inszinuáció: Azért 86-t 2020-szal összehasonlítani nem a legjobb. És azért van fegyház, börtön, fogház, hogy a különböző eseteket külön rakják.
Érdekes, hogy 80% kisebbség, de máskor meg megy a kiabálás, hogy fehérek bűnöznek. Vicc, komolyan.

gigabursch 2020.03.05. 07:46:50

Kenyér, víz, dohos börtön, csótány és patkány.
Ez jár nekik.

A 2/3-a többszörös visszaeső => kötél vagy szibériai bérmunka.
Az őket kiszolgáló ügyvédek meg egytől-egyig emberiség és emberiesség elleni bűnözők.

gigabursch 2020.03.05. 07:53:33

@BrianZ:
Nyugodj meg! A gyilkosok több, mint meghatározó hányada cigány.

has 2020.03.05. 07:57:30

@Kitiltott Vélemény: A mátrai erőmű adás-vételből mi épül?
Amúgy a beszerzésekből elcsípett kenőpénzek már régen nem tíz százalékosak.

gigabursch 2020.03.05. 07:58:20

@Látens Inszinuáció:
Na, ez nekem új volt.
Viszont ezek szerint - márt még az őszon nem ezt írtad - egészség +- rendben...

has 2020.03.05. 08:05:31

@haXXor: A "nagyvállakozó, nagytőkés" az állami bankoktól vesz fel kölcsönt, nem kockáztat semmit.
Szerintem itt csak arról szól az írás, hogy a KÖZPÉNZT mire fordítják.
Egyébként támogatnám az önfenntartó börtönök működtetését. A rabok többsége legalább megtanulná hogyan kell dolgozni és munkából megélni.

has 2020.03.05. 08:08:59

@_B_: Az elitéltnek is van joga, még ha korlátozott is. Amúgy a fityisz határozta meg a fogvatartás feltételeit, abban a hitben, hogy majd nagyot szakíthat a maszek börtönök építésén. Hát, nem jött be. Most kompenzálnak.

2020.03.05. 08:21:40

@degreen:

Persze hogy nem. Nem is ez volt a célom.
Csak jeleztem, hogy úgy nyilvánítani véleményt valamiről, hogy nem tudunk róla szinte semmit, vagy fals híreket osztanak meg, és abból vonunk le következtetést, az nem vezet sehová.

2020.03.05. 08:25:33

@gigabursch:

Szia!

Nemrég volt CT-vizsgálat. Dagi nincs, viszont kezdődő tüdőfibrózis igen.
Ha nincs szerencsém, és idiopátiás a szentem, akkor szívtam.
Ha "csak" a normális lefolyású és hagyományos fibrózis, akkor még sok-sok év lehet hátra.
Kivéve, ha közbe nem jön egy újabb dagi. Akkor folyt köv. a harc.

És köszönöm az érdeklődést!

sZulamith 2020.03.05. 08:29:57

Ami azt illeti a börtönviszonyokért felellős vezetőnek illene lemondani, és nem az embereket hergelni a szerencsétlen sorsú elitéltek ellen. A felelőtlensége, a nem odafigyelése elég sok pénzünkbe került. Ami megdöbbentő, hogy itt is hányan undoritó módon nyilatkoznak, elfelejtve, hogy a sors forgandó.

degreen 2020.03.05. 08:37:51

@sZulamith: szerencsétlen sorsú, hüpp, hüpppp. Írtam, vannak fokozatok. Ne keverjük az aljas gyilkosokat a zsebtolvajokkal, az adócsalókkal. bvop honlapját láttad már? reintegráció, prevenció? hogy a börtönben tanulni is lehet, leérettségizni?

Önállóan gondolkodó 2020.03.05. 08:42:01

@Kukubenko: köszönöm dicsérő szavaid. Ha nem esett le, hogy ez NEM a börtönökről szól, hanem a közpénzekről, és egy igen torz, de direkt torzított összehasonlítással, akkor ez bizonyosan az én hibám.

Önállóan gondolkodó 2020.03.05. 08:43:15

@randomgenerator: direkt volt torz és nem 1:1 az összehasonlítás, de ezt gondolom látod.

haXXor 2020.03.05. 08:51:30

@Önállóan gondolkodó: Köszönöm a választ, elolvastam és ez jött le belőle... :/

nemecsekerno_007 2020.03.05. 08:52:14

@Világít a torony: 10 éve okoskodtok, a Patás meg 10 éve kormányoz. Ez vajon mér’ van?!?!

gigabursch 2020.03.05. 09:21:25

@sZulamith:
"szerencsétlen sorsú elítéltek"

Meg a nénikéd vasporos v@l@g@...! Az áldozatok, na azok a szerencsétlen sorsúak. Akiket 300 Ft-ért összevernek és megerőszakolnak a kedvenc bűnözőállatkáitok.
Az ilyen társadalmi nyomoroncoknak nincs helyük az élők között.

gigabursch 2020.03.05. 09:22:02

@nemecsekerno_007:
Pedig minden kedden megbukik.
Lassan már félezerszer megbukott...

has 2020.03.05. 09:39:51

@nemecsekerno_007: Mert alacsony a kerítés!

gigabursch 2020.03.05. 13:42:13

@has:
Ettől függetlenül - csak azért mert nem tetszik neked - illene tiszteletben tartani a döntését az embereknek. Bár ez nektek sose ment.
Megjegyzem ha pl cenzushoz kötnék az országos népszavazást (pl. érettségi, adófizetés, stb.), akkor nem 2/3, hanem 5/6-od lenne az eredmény.

nemecsekerno_007 2020.03.05. 19:07:48

@has: Meg azért ilyen puha, hogy ne fájjon.

Világít a torony 2020.03.06. 00:31:15

@nemecsekerno_007: Egyszerű! Sok a hozzád hasonló agyatlan. Túl sok.

Dan da Man 2020.03.06. 08:44:30

@Önállóan gondolkodó: Köszönöm. Meg a másikat is. Nem értem, hogy más bloggerek miért engedik az ilyen személyiségtorzult figurák fröcsögését. Mert ez még véleménynek is kevés.

Szóval tényleg köszönöm, hogy az ilyen arcokat kitiltod, mert rendkívül idegesítőek, és SEMMIFÉLE haszna nincs a köznek a jelenlétükből. Még csak az "ellenvélemény" kategóriában sem. (Ezek miatt kezdek leszokni a kommentek olvasásáról, ahol egyébként néha érdekes gondolatok is megjelennek...)

You're my hero!

Dan da Man 2020.03.06. 08:53:38

@Kitiltott Vélemény: Te egy nagyon szomorú és frusztrált ember lehetsz. De ez még oké lenne, ha igazad lenne. Csak nincs. És ezen nincs mit vitatkozni. Mert te még azt se engeded meg, hogy valakinek közelítő véleménye legyen. Csak az van, amit te mondasz. Az az egyetlen igaz.

Örülnék, ha egyszer élőben is találkoznál valakivel, aki megjárta így a börtönt. Csak hogy elmesélje, hogy milyen ott. Hogy értsd, hogy azok a körülmények tényleg nem embernek valók.
Hogy kell-e ezért kártérítést fizetni?
Nem, barátom, normális börtönt kellene építeni, ahol nincsenek luxuskörülmények, de segít a személyisége előre- és nem visszafejlődésében. Hogy ne visszaeső legyél. (Mert tőlük sajnáljuk a pénzt, nem attól, aki közlekedési balesetben gondatlan emberölést követett el, mert 36 órája dolgozott, és figyelmetlen volt.)
Csak hát az nem éri meg az államnak. Mert a börtönépítés költségesebb, mint a stadionépítés, nem lehet belőle annyit szakítani.
Talán nem véletlen, hogy nem közöltek még statisztikát arra nézve, hogy pontosan mennyi is jutott egy-egy panaszosnak a "börtönbizniszből". Az, hogy ezen ügyvédek nyerészkedtek? Ja, akkor tiltsuk be a VÁLÁSbizniszt is. Egyrészt ellene megy a katolikus értékrendnek, másrészt vannak, akik hülyére keresik magukat rajta.
Én sem támogatom a bűnözőket, és nem akarnám, hogy fizessünk nekik. Csak építsenek normális börtönöket, ahol a szabadságvesztés formálja a jellemedet, és nem a rettegés, hogy a zuhanyzóban mi történik majd veled. Ugyanis általában azok rettegnek, akik amúgy sem akarnának visszakerülni - a másik oldal meg amúgy is vissza fog.

De sajnos hiába magyarázom, mert korlátolt vagy...

nemecsekerno_007 2020.03.06. 11:19:54

@Világít a torony: Ahhoz képest egész jó kis GDP-t termel ez a sok agyatlan.

De szerencsére itt vagytok ti észkombájnok.

Világít a torony 2020.03.06. 11:46:57

@nemecsekerno_007: " Ahhoz képest egész jó kis GDP-t termel ez a sok agyatlan."
Jól látod, valóban az agyatlanok termelik meg a GDP jelentős részét.... a külföldi multik alkalmazásában. Azért csinált a Fidesz maffia az országból a bérmunkából élő betanított munkások országát, mert a multi cégektől ezért kapták a baksist.
Neked ez biztos magas, de hátha mások megértik.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2020.03.06. 18:31:47

@nemecsekerno_007: XD Végre évek alatt egy értelmes és jó mondat!XD
süti beállítások módosítása