Mindenki gondol amit akar. Egy darabig.

Önállóan Gondolkodó

Önállóan Gondolkodó

Grüss Gott, Herr Orbán!

Párhuzamos valóságok

2019. május 20. - Önállóan gondolkodó

strache.jpeg

Igyekszem rövid lenni.

Nem állíthatom, hogy az osztrák nép a kedvencem lenne, sajnálom. Nem tudok róluk általánosságban rosszat mondani ugyan, de azt gondolom, hogy valahogy kevés bennük a spiritusz, némelyikükben meg talán túl sok, de valahogy nem tudom sajátomnak érezni a világukat. Sosem mennek le a belső sávból, de ha ott mész, megbüntet a rendőr. Furák, na.

Így van ezzel Tisztelt miniszterelnök Urunk is. 

Náluk az alkancellár tesz egy ígéretet, javaslatot, nevezzük aminek akarjuk, ami túlmutat a tisztességes verseny, a politikai korrektség és a népképviselet határain, és amint ez kiderül, repül az illető, mint Lajka kutya a csillagok végtelenje felé.  

Náluk. Bemondás alapján. Mert mond valamit, hogy majd "úgy lesz". Gazdasági előnyt kínál. Szóban. Meg sem történt. 

Náluk. Ezeknél a besavanyodott fura kis embereknél. 

Nálunk ezzel szemben, a kereszténység (és vélhetően minden egyéb feljegyzett vallás) bölcsőjében, a demokrácia egyetlen megmaradt végvárában, a rettentő muszlim vallás utolsó stop táblája előtt, a tisztesség, becsület, korrektség és demokrácia egyetlen foganni képes méhében picit másképp néz ez ki. Mi egy picit szabadabban értelmezzük és gyakoroljuk az ilyen és hasonló dolgokat. 

Magyarországon milliók és milliók egybehangzó és visszavonhatatlan akarata volt a médiumok úgy 95 %-ának kormánypárti harsonává alakítása, rögtön azt követően, hogy azok valamely rejtélyes és misztikus okból, persze teljes társadalmi felhatalmazás mellett az uralkodó rezsimhez köthető embereknél landoltak. 

Szintén mi voltunk azok, a nép maga, aki követelte, hogy a miniszterelnökünk legjobb barátja (ami azért ugye minősít is) legyen gazdag. Tehetős. Mondjuk az ország -elvileg- második legtöbb vagyonnal rendelkező élő embere. A barátság csak véletlen egybeesés, tudjuk. Tehetség, Isten, és némi kapcsolati tőke. Teljesen rendben van. Ezt akartuk, megkaptuk. Bármilyen áthallás felemlegetése vérlázító, és a DNS biológiai létének meghazudtolása lenne..

Követeltük, hogy 1 000 milliárddal növekedjen a miniszterelnök tágabb ismerettségi körének vagyona. Akartuk, mert ez így helyes. Semmi korrupció, hogy képzelik. Így alakult, és mi ennek mennyire örülünk! Siker!

Sorolhatnám, mennyi minden mást követelt még a nép, de "adj Uram azonnal" jelleggel, stadionok, terek, templomok szerte a világban (miközben nálunk egy szomszédos ország sem költ erre), és lám, így lett!

Nincs ezekben semmi, de semmi furcsa, vagy kivetnivaló! Ez rágalom! A szomszédban, ezek a politikailag és morálisan alul-művelt kis emberek meg a kancellárral értenek egyet, aki elzavarta azt, aki "csak mondott" valamit pár éve. 

Egyszerűen nem értem ezt a kisszerűséget, ezt a cinikus hozzáállást odaát. Ez maga a delírium, amit művelnek. 

Hol van a becsület? Hol vannak az értékek? Hol vannak a Berlusconi poszterek a falról?? 

Szomorú, hogy egy jobb sorsra érdemes népnél ilyenek történhetnek. Mennyire szerencsés, kiválasztott nép vagyunk Isten által küldött vezetőkkel, hogy a mi kertünkben nem terem ilyen rohadt gyümölcs!

Köszönöm miniszterelnök Úr!

Grüss Gott!

 

                                                                                                                                                                   fotó: 444.hu

 

Sz G 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://gondolhatod.blog.hu/api/trackback/id/tr6914839320

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

midnightcoder2 2019.05.22. 14:52:43

"Magyarországon milliók és milliók egybehangzó és visszavonhatatlan akarata volt a médiumok úgy 95 %-ának kormánypárti harsonává alakítása"

Kár, hogy a Horn kormány idején, amikor a média 95%-a ugyanúgy az aktuális kormány kezében volt, te nem voltál itt velünk. Pedig akkor ráadásul online/közösségi média sem volt, pedig mára ez jóval erõsebb véleményformáló erõ mint a hagyományos média.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2019.05.22. 15:00:30

@midnightcoder2: Ez a rohadt fideszes bezzegezés nem visz sehova. Ráadásul hazugság is. A fidesz kezében sokkal koncentráltabb a média ma. Ráadásul sokkal gátlástalanabbul hazudnak és gyűlölködnek rajta.

Sir Galahad 2019.05.22. 15:09:09

A szerzőnek abban kétségtelenül igaza van, hogy sok rosszat lehet mondani a jelenlegi kormányra. elgondolkozni azon kellene, hogy mindezek tudatában a magyar választópolgárok miért döntenek mégis úgy, hogy inkább ők kormányozzanak, mint az ellenzéki erők bármelyike.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2019.05.22. 15:22:46

@Sir Galahad: Ennek több oka is van.

1.: A fidesz kreál egy olyan ellenséget, melytől a propaganda szerint csak a fidesz védheti meg őket
2.: Szinte a teljes média a fidesz kezében van, az ellenzék nem is tud hatékonyan kommunikálni.
3.: A fidesz a hazugságaival bárkit lejárat, aki bármiféle fenyegetést jelent rá (és az üzemszerű lopásra). A régi garnitúra pedig nem tudja leváltani a fidesz, valószínűleg nem is akarja.

Remélem, hogy segítettem.

Terézágyú 2019.05.22. 15:48:05

@midnightcoder2:
"Kár, hogy a Horn kormány idején, amikor a média 95%-a ugyanúgy az aktuális kormány kezében volt, te nem voltál itt velünk. "

Ez a szöveg méltatlan hozzád, te ennél okosabb vagy... :(
Nagyon jól tudod, hogy ez nem igaz.

2019.05.22. 15:51:44

Orbán szarik a becsületre. Az ilyen alakok vígan élnek, amíg egyszer nem mozdul a nép. Mert a magyarok ilyenek. Tűrnek, tűrnek, aztán elég egy szikra a robbanáshoz. Nem véletlen telepítenek TEK páncélosokat a vidéki városokba és a TV székházat is jól látszott, hogy rendesen felkészült rohamrendőrök védték. Ilyen, amikor bűnözők szerzik meg egy országban a hatalmat.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.05.22. 15:57:43

Ez van, a keleti politikus keményebb, harcedzettebb, nehezebb őt átverni.

midnightcoder2 2019.05.22. 15:59:40

@Terézágyú: Hornék idején hány ellenzéki újság is volt ? Kettõ ? Mind a kettõ minimális példányszámmal. A másik oldalon pedig a Népszabó, a HVG, a megyei lapok, stb. Övék volt az állami média (bár mondjuk a Kossuth nem volt még annyira egyoldalú, de igazán ellenzéki mûsor akkortájt is csak a Vasárnapi Újság volt). Viszont nem volt Pl. Index, 444, stb. És persze most is megvan Pl. a HVG, a Népszava, ÉS, stb.

Minden ballib bérretteg 2019.05.22. 16:05:23

@Szűtté mamá? Szűjjé!:

Pedig a bezzegezés az alapja mindennek.

Ugyanis a rohadt ballib tetvek, akik most diktatúráznak, kibaszott nagy kussban voltak, mikor 2010 elött cirka 60 évig minden médiát, minden vagyont, és minden véleményt a komcsi gecik uraltak.

Most jóval iegyensúlyozottabb a média, a gazdaság, mint 2010 elött. 2010 elött, csak az egykori ÁVH-s Gyurcsány féle spiclik, Horn féle pufajkások, és Medgyessy féle ügynökök haveri köre tudott érvényesülni.

És még el is kúrták.

teleorman 2019.05.22. 16:24:20

@Sir Galahad:

L. Szűtté máma 3 pontját.
+:
4.: az "új ellenzék" még a lejáratás nélkül sem meggyőző. Ezek már szükségképpen egy fiatalabb generációt képviselnek, de az elmúlt 30 év tapaszatalatai miatt jóképességű 30 körüli akkor sem lép erre a pályára, ha sikeres landolás után sokat lehet lopni. A "régi ellenzék" meg többszörösan lejáratta magát és bebizonyította teljes alkalmatlanságát. L. Gyurcsány és hasonlók, nem folytatom.

5.: ha tetszik, ha nem, 40 év kommunizmus (ebből 33 év Kádár-rendszer) eszmei rombolása után a teljesítményelvű, meritokratikus, polgári jellegű társadalmi berendezkedés nem igazán vonzó népünk többségének. Kádár-rendszer kell ide, persze lehetőleg banán is legyen meg utazni se csak háromévenként lehessen. Tartalmas szabadság, szabad sajtó, polgári öntudat, transzparens kormányzás - nos, mindez nem fontos. Orbán megbízhatóan hozza ezt a javított kiadású Kádár-rendszert, miért ne lenne hát népszerű? Kádár népének orrát kétszer nyomták bele valami másba, nem kellett neki, kidobta, leszavazta. ( Igaz, egyszer csak éppen, hogy.) S ami nem megy, azt ne erőltessük. ("Polgári Magyarország" mint eldobható politikai termék....)

Szűtté mamá? Szűjjé! 2019.05.22. 16:24:41

@Minden ballib bérretteg: Pontosan ez az a retorika és stílus, ami miatt semmi értelme a fideszes agymosottakkal kommunikálni. Olyan, mintha egy kibaszott fekete lyukhoz beszélne az ember. A jövőre nézve ugyanis tökmindegy ez az egész, amit leírtál. Akik anno elkúrták (bár a fidesz is elkúr annyit, csak másokat), már nem jönnek vissza. Nem kell tőlük félni.

Ekrü 2019.05.22. 16:30:28

"Magyarországon milliók és milliók egybehangzó és visszavonhatatlan akarata volt a médiumok úgy 95 %-ának kormánypárti harsonává alakítása, rögtön azt követően, hogy azok valamely rejtélyes és misztikus okból, persze teljes társadalmi felhatalmazás mellett az uralkodó rezsimhez köthető embereknél landoltak. 2-Megvenni csak azt lehet amit eladnak.A tisztelt blogírók és hozzászólók legyenek kedvesek a saját szánalmas kis pártjaikhoz fordulni,hogy miért is váltak meg szeretett lapjaiktól?Nem tartott senki pisztolyt a fejükhöz.Egyáltalán miért nincs a baloldalon egyetlen egy ember sem aki hajlandó lenne életben tartani a balliberális médiát (pld.hirdetésekkel vagy adományokkal),beleértve akár az eddig haszonélvező képviselőiket vagy a rájuk szavazó embereket?Az pedig ,hogy a média 95 %-a kormánypárti,ordas nagy hazugság.Ott a HVG,168 óra,Magyar Narancs ,Index,444 és még lehet folytatni a sort.Amúgy ,had kérdezzem meg,ezek csak úgy varázsütésre teremtek a balliberális oldalon?

Ekrü 2019.05.22. 16:38:19

@Szűtté mamá? Szűjjé!: "Akik anno elkúrták (bár a fidesz is elkúr annyit, csak másokat), már nem jönnek vissza. Nem kell tőlük félni. "-Ehhez képest én még mindig ott látom őket a parlamentbe.Rá mernéd tenni az életed,hogy egy balliberális kormányban nem lennének ott az MSZP és a DK prominensei Gyurcsánnyal az élén?Hisz másról sem szól az egész ellenzéki oldal csak ,hogy hogyan is lehet bevinni összefogással ezeket az embereket a jó kis zsíros (no meg mentelmi jogos) helyekre...

gyurmicsek 2019.05.22. 16:57:22

@Ekrü: Persze azok, akik már a fideszben vannek teljesen korrektek lettek, igaz? Szeinted miért ültek át?

"Hisz másról sem szól az egész ellenzéki oldal csak ,hogy hogyan is lehet bevinni összefogással ezeket az embereket a jó kis zsíros (no meg mentelmi jogos) helyekre... "

Erről szól mindkét oldal tevékenysége, jó reggelt!

nemecsekerno_007 2019.05.22. 17:07:52

@Terézágyú: De ez sajnos igaz. Nem volt konkrétan a kezében de ugyanabból a kottából játszottak és ez a kotta 90 előttről származott.

Ekrü 2019.05.22. 17:10:33

@gyurmicsek: "Erről szól mindkét oldal tevékenysége, jó reggelt! "-Sosem mondtam,hogy nem így működnek a dolgok.Ezzel csak ti meg a politikusaitok próbálkoztok képmutató módon érvelni.A választásokon alapvetően két dolog számít.Az egyik a kormány gazdasági teljesítménye és ebben a FIDESZ bizony fölényesen vezet.A másik pedig,hogy melyik párt képviseli legjobban az általam favorizált erkölcsi értékeket.Ebben is a Fidesz vezet.Szóval abba kéne már hagynotok a képmutatást, mert nem csak nevetséges de unalmas is....

Sir Galahad 2019.05.22. 17:13:05

@Szűtté mamá? Szűjjé!: Ugye jól értem, hogy az okok között még véletlenül sem szerepel, hogy az emberek nem teljesen hülyék és tisztában vannak azzal, hogy ez a töketlen, amatőr ellenzék kormányon még a Fidesznél is rosszabb lenne?

Sir Galahad 2019.05.22. 17:15:57

@teleorman: Ez már egy világosabb, átgondoltabb reakció. Sok mindennel egyet is értek benne.

tujapecér 2019.05.22. 17:36:12

@Sir Galahad: Ilyen a magyar néplélek! A nők is inkább tűrnek, nem lépnek ki egy megalazó kapcsolatból. A nép is ilyen. Szar, de mégis inkább a biztos rosszat, mint a bizonytalan jót választják.

illaim 2019.05.22. 17:53:44

@Sir Galahad: Ezt a nyakatekert kifogást nevezik a pszichológusok "stokholmi szindrómának" Jónapot a valóságban! LOL

Sir Galahad 2019.05.22. 18:11:23

@tujapecér: Szerintem meg - legalábbis a kormányzást illetően - a biztos rosszat választják a biztosan még sokkal rosszabb helyett.

mgdé 2019.05.22. 18:19:35

@Ekrü:

" erkölcsi értékeket"

:DDD

Fülig José 2019.05.22. 18:27:17

@Minden ballib bérretteg: veled mi van kretén? folyik a szar a szádból. ja, hogy a fejed egyben a segged is... nem tudtam, bocsika.

Fülig José 2019.05.22. 18:33:38

@Ekrü:"Egyáltalán miért nincs a baloldalon egyetlen egy ember sem aki hajlandó lenne életben tartani a balliberális médiát (pld.hirdetésekkel vagy adományokkal),beleértve akár az eddig haszonélvező képviselőiket vagy a rájuk szavazó embereket?"
remélem, nem vagy ilyen ostba, rám nézve lenne kínos, hogy szóba àllok egy ilyennel... a fityma sem a saját pénzéből vásárolgat meg hirdetget, te szánalmas fasz. hanem a közösből. bezzeg ha más csinálná, itt veréd magad a földhöz habzó szájjal. bazz, ti csak elrettentő példának vagytok jók, esetleg kutyatápnak, ha meg nem veszik tőletek a nyomorult eb...tanujjá óvasni meg gondolkodni birkusz fitymusz

midnight coder 2019.05.22. 18:46:03

@Fülig José: Eddig azért nagyjából az volt a szabály, hogy amíg hatalmon volt az adott oldal, addig etette a saját sajtóját állami hirdetésekkel, amikor ellenzékbe került, akkor meg lett valahogy pénz... Igazából szerintem inkább egyrészt arról van szó, hogy a papír alapú pártsajtó ma már nem igazán költséghatékony. Egy 444.hu-val sokkal olcsóbban el lehet érni ugyanannyi hívet mint egy Népszabóval. A másik ok pedig valószínûleg a balfék média környékén felhalmozódott baloldali értelmiség volt, ami kicsit kínossá vált, Pl. egy Jobbikkal való koalícióval kacérkodó MSZP számára. Ugyanazért, ha egyszer Orbánék buknak majd, az ő papír alapú sajtójuk ugyanúgy velük bukik majd, de ettől nem lesz megint papír alapú balliberós média.

midnight coder 2019.05.22. 18:51:29

@Szűtté mamá? Szűjjé!: "Akik anno elkúrták (bár a fidesz is elkúr annyit, csak másokat), már nem jönnek vissza. Nem kell tőlük félni. "

Ha most lennének a választások, és teljesülne a ballib oldal leghőbb imája, és Orbánék szavazóstul füst és láng közt szétoszlanának a levegőben, akkor egy MSZP/DK nagykoalícó kormányozna, esetleg a Momentummal, kívül pedig lenne egy Jobbik és egy LMP, már persze ha ez utóbbiak nem csapódnának a győztesekhez. De a két elkúró párt mindenképp megkerülhetetlen lenne.

rovid 2019.05.22. 19:24:04

@midnightcoder2: meg amikor a törökök itt voltak pár évig! arra mért nem hivatkozol? rövid az emlékezeted?

kvadrillio 2019.05.22. 19:36:15

EJJJJJ....ejjj.......Viktor ! Mióta is vagy te kormányon ??? """ A legtöbben az Orbán-kormányt, a miniszterelnököt és a hatalmi elitet hibáztatják a problémákért- csaknem a válaszadók fele.""" HMMM.............ÉS ELTELT 30 ÉV.........HIÁBA......EZ A TÁRSADALOM NEM GAZDAGODOTT EGY FIKARCNYIT SEM !!+!!! A FIATALOK KIMENNEK INNEN MÁS ORSZÁGOKB DOLGOZNI TÖBB PÉNZÉRT, A FIATALOPK TÜÖBB MINT FELE A SZÜLEINÉL LAKIK, NINCS PÉNZE LAKÁST VENNI....... ÉS ELTELT 30 ÉV...

Kádár leverte Orbánt, a gazdagok negyede támogatna egy diktatúrát
nepszava.hu
Publikálás dátuma
2019.05.22. 17:17

Fotó: AFP
Két, párhuzamos Magyarország létezik, a gazdagok teljesen másként vélekednek a jelen helyzetről, mint a szegényebbek.
A magyar társadalom és a politika, 2019 címmel jelent meg Gerő Márton szociológus és Szabó Andrea szociológus-politológus, 2700 fős, kérdőíves kutatáson alapuló könyve. A szerzők a Magyar Tudományos Akadémia (MTA) és az ELTE munkatársai, munkájuk évek óta tartó, átfogó kutatás részeként készült, melyben az MTA Társadalomtudományi Kutatóközpontja és az ELTE mellett a Debreceni Egyetem is részt vett. A kötet bemutatja, hogyan gondolkoznak az egyes társadalmi csoportok az ország helyzetéről, s kiderül belőle, hogy demokrácia-felfogásban valójában két, párhuzamos Magyarország létezik, hiszen a gazdagok teljesen másként vélekednek a jelen helyzetről, mint a szegényebbek, ahogyan természetesen a kormánypártiak és az ellenzékiek is. Az egyetlen kapocs közöttük, hogy nosztalgiával gondolnak a Kádár-rendszerre.

A kutatás megállapítja, hogy csökkent az átjárási lehetőség az egyes társadalmi csoportok között, s egyre kevésbé lehet következtetni valaki politikai magatartására a lakhelye, a jövedelme és az iskolázottsága alapján. Az is kiderül belőle, hogy a politika kvázi kisajátította a társadalmi problémákat, s az ezekre adott válaszokat. Sok esetben leegyszerűsítve, mint az utóbbi évek médiakampányai és nemzeti konzultációi, melyek rendre az országot veszélyeztető bevándorlásra és terrorra hívták fel a figyelmet, amire meg is adták a maguk magyarázatát.

A kérdőívekben a kutatás készítői tíz lehetőséget megadva rákérdeztek, mi a három legnagyobb veszélyforrás idehaza.
Kiderült, minden korábbinál többen tartanak a nemzeti szuverenitás elvesztésétől – jellemzően a kormánypártiak -, illetve a demokrácia és jogállam leépülésétől – elsősorban persze ellenzékiek, de a legnagyobb veszélyforrást ebben látták a megkérdezettek.
Kevesebben említették viszont a korrupciót - még így is harmadik a listán -, a migrációt, az egészségügy vagy az oktatás helyzetét – a második legnagyobb problémának tartják még így is -, valamint az esélyegyenlőséget. A problémákért felelősként sokan, a korábbinál sokkal többen nevezték meg Soros Györgyöt és az alapítványa által támogatott civil szervezeteket – de még így is alig több mint feleannyian, mint a kormányzatot -, Brüsszelt és a nemzetközi pénzügyi szervezeteket, visszaesőben van viszont azok száma, akik a baloldali kormányokat és Gyurcsány Ferencet hibáztatják. A legtöbben az Orbán-kormányt, a miniszterelnököt és a hatalmi elitet hibáztatják a problémákért- csaknem a válaszadók fele.

kvadrillio 2019.05.22. 19:52:11

így a büdös életben nem lesz lakása a fiataloknak !!!

Már a fővárosi befektetők is megjelentek a debreceni lakáspiacon – videóval
Szerző: Pocsai István | pocsai.istvan@mcdb.hu Közzétéve: 2019.04.04. 15:10 | Frissítve: 2019.04.05. 00:13

Debrecenben a belvárosi, új építésű lakások többségét befektetési céllal vásárolják. A szakértő szerint ez azt jelenti, hogy jelenleg tíz ilyen ingatlanból hetet nem közvetlenül a lakhatás miatt vesznek. A helyi ingatlanpiac újdonsága, hogy a viszonylag magas hozam reményében egyre több budapesti ingatlanalap is megjelent a debreceni új lakások piacán.
Megéri még lakásba fektetni a pénzünket?
Tancsics Tünde
2018. augusztus 21. 13:39
nyomtatás

Az elmúlt években nagyon megugrott a befektetési céllal lakást vásárlók száma, ami nem is csoda, a banki kamatok a padlón vannak, miközben a lakásárak már 2014 óta szárnyalnak. Az árak emelkedésén túl ráadásul szintén megnövekedtek a bérleti díjak, így a lakáskiadás meggyőző hozamokat biztosíthat a befektetési lakásvásárlóknak.

VAN OLYAN BEFEKTETŐ, AKINEK MÁR 130 DB LAKÁSA VAN.....

Ekrü 2019.05.22. 19:57:45

@Én de genere Mi:
" erkölcsi értékeket"
":DDD " -Ezek szerint Neked ilyen nincs....

Ekrü 2019.05.22. 20:01:09

@Fülig José: Gondolom te egy "nagyonművelt,nagyonokos" ellenzéki hozzászóló vagy.Tipikus példája ,hogy miért is nem szeretne senki hozzátok tartozni....

Fülig José 2019.05.22. 20:03:31

@Ekrü: na mivan te komplexusos gyökér? savanyú a szőlő, mi?! na húzzá ki azt etesd meg a disznyókat, paraszt. a gondolkodást meg bízd az "ellenzékire" hamá eddig tart a tompa eszed... te szánalomvölgye szarházi, te...

Ekrü 2019.05.22. 20:09:59

@Fülig José: Bocs,de én csak értelmes emberekkel vitatkozom.Keress a színvonaladnak megfelelő vitapartnert.

antiinternáci 2019.05.22. 20:10:08

@Szűtté mamá? Szűjjé!:

"Ráadásul sokkal gátlástalanabbul hazudnak és gyűlölködnek rajta."

A bolsevistáknál? Jól vagy, ember? Nem az ÁVÓ Párt főnöke mondta a tettestársaknak egy titkis szeánszon, hogy hazudtak reggel, délben meg este?
És mit szólsz ahhoz, hogy a Pecinával éveken át üzletelő bolsevisták most azt hazudják, hogy a Zorbán...?

antiinternáci 2019.05.22. 20:18:14

@Szűtté mamá? Szűjjé!:

" Szinte a teljes média a fidesz kezében van, az ellenzék nem is tud hatékonyan kommunikálni."

Jól vagy, ember? Hiszen az érdemi sajtó, az internetes, túlnyomó része bolsevista kézben van, internáci hazugság és gyűlöletgyárak. Lásd Index, 444, 24, B1, RTL, HVG,Népszava, ÁVÓ Rádió, stb... És nem régen még a kommunista gyilkosok lapja, a Népszabadság is szennyezte a környezetet. Köszönet Pecinának, hogy segített eltüntetni ezt a történelmi szégyenfoltot.

Fülig José 2019.05.22. 20:18:51

@Ekrü: úgy érted, hozzád hasonló értelmű ember(?)ekkel... irány a birkamenet, birka. tényekre fel!!

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.05.22. 20:20:03

@Minden ballib bérretteg: már többször leírtam, Orbán ugyanúgy elkúrta. A devizahitelezéssel, amit ők vezettek be, az állami támogatású lakáshitellel, amivel mesterségesen turbózták a gdp-t, hogy növekedésnek tűnjön, az ország ideológiai szétszakításával.
Meg persze az államcsőddel, amihez közelebb álltunk 2012-ben, mint 2009-ben. Csak az a baj, hogy annyira buta vagy, hogy a számokat nem ismered.

Fülig José 2019.05.22. 20:22:23

@antiinternáci: megjötté' nácikám? t.szentmiklós megvót?! kiköpkötted magad? nnna húzz innen a vérbe, úgyis libsibolsi ávóssajtó... monnyuk azt nem értem akkó miért itt masztizol minden nap?...bár egy fitymahuszárt max egy kockakő ért meg, az a hasonló értelmi szint.

mgdé 2019.05.22. 20:22:52

@Ekrü:

A pártok kapcsán röhögtem, nem a tieden.

De belátom, ezt bonyolult lett volna felfogni.

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.05.22. 20:24:20

@Ekrü: nem, a fidesz nem vezet gazdasági kérdésekben. De ügyesebben hazudja.

antiinternáci 2019.05.22. 20:24:55

@kvadrillio:

Aztán hol végezték a "kutatást"? Gondolom, az ÁVÓ Párt székházában... Mert csak Gyurcsányéknál lehetséges, hogy kétszer annyian tartják felelősnek a kormányt, mint az országveszejtő különböző bolsevistákat.

antiinternáci 2019.05.22. 20:36:20

@Fülig José:

"@Fülig José: Bocs,de én csak értelmes emberekkel vitatkozom.Keress a színvonaladnak megfelelő vitapartnert"

Csatlakozom...

Fülig José 2019.05.22. 20:37:43

@antiinternáci: király! a zorigó csak rátok vár! úgyis oda fújta össze a szemetet a szél...

ulpius66 2019.05.22. 20:46:49

Önállóan gondolkodó?

"Magyarországon milliók és milliók egybehangzó és visszavonhatatlan akarata volt a médiumok úgy 95 %-ának kormánypárti harsonává alakítása....."

Azt hiszem a D-209 mondta 2002-ben: "akinek saját tévére van szüksége, az vegyen magának egyet."

Hát a Fidesz vett magának!

Persze nemcsak tévét, hanem újságokat, rádiókat, reklám felületet, stb.......

Kérdem én: mért baj, ha a Fidesz megfogadta a D-209 tanácsát.

Ekrü 2019.05.22. 21:06:57

@Igazamvanvagyigazamvan?: Gondolom minden ember el tudja dönteni melyik kormány alatt volt jobb az anyagi helyzete.Nincs olyan hülye (leszámítva azt a kevés fanatikust) aki a saját zsebe ellen szavazna...

Ekrü 2019.05.22. 21:09:20

@Én de genere Mi: Utólag én is ezt mondanám.... :)))

mgdé 2019.05.22. 22:04:27

@Ekrü:

Az te vagy.
De hát te hiszel abban is, hogy a pártjainknak erkölcsi értékei lennének. Avagy, Kutyapártos vagy, és szándékosan túltolod. :P

Ekrü 2019.05.22. 22:43:22

@Én de genere Mi: Te tényleg nem érted miről beszélek ugye?Nos,az általam favorizált erkölcsi értékek közé tartozik pld. a házasság szentsége (férfi és nő között),a Nemzetek Európája,a hagyományok tisztelete,a hazaszeretet és még sorolhatnám.Jelenleg ezt ellenzéki oldalon nem látom sehol.Ameddig ezt a Fidesz hajlandó képviselni addig számíthat a szavazatomra.Még akkor is ha számodra ezek nem jelentenek semmit.

ulpius66 2019.05.22. 23:03:18

A legújabb fejlemények.....

index.hu

"Sacha Wandl szerint a megbízás feltehetően egy politikustól érkezett, és nagyon sokba került. De pénzben nem volt hiány: Strache csőbe húzására legalább 600 ezer eurót költöttek. A videót később Wandl egykori beosztottja, Julian H. 1 millió euróért akarta eladni, de ennyit senki nem fizetett érte.

A felvételek valamilyen oknál fogva idén kerültek két német újság, a Spiegel és a Süddeutsche Zeitung birtokába. A két lap vezetése úgy nyilatkozott, hogy ők nem fizettek pénzt az információkért."

Én bírom a vicceket!

Méghogy a két német újság nem fizetett érte!!

Hahaaahaaaaaaa........

Ezek a ballibsi újságok tényleg tök hülyének nézik az olvasóikat!

Ja, a "videókat véletlenül a szél befújta a szerkesztőség ablakán"

Hát mit mondjak?

KIBASZOTT NAGY SZARBAN VANNAK EZEK A BALLIBSI ÚJSÁGOK!!!!!

ulpius66 2019.05.22. 23:06:37

Ja, Strache egy azaz egy eurót sem sikkasztott, vagy fizetett ki korrupciós pénzként.

Ez TÉNY!

VISZONT AZ OSZTRÁK SZOCIÁLDEMOKRATÁKNAK VOLT 600.000 AZAZ HATSZÁZEZER EURÓJUK ARRA, HOGY A STRACHÉT LEJÁRASSÁK!

Kérdem én: KI A KORRUPT AZ ÜGYBEN????????????

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.05.22. 23:20:34

@Ekrü: ja, hogy te a saját zsebedről beszélsz? Én meg az ország gazdaságáról.
De látom, más megnyilvánulásaidból is, hogy nem igazán látod át a dolgokat.
Nemzetek Európájáról Orbánon kívül senki nem beszél. Mert nem alternatíva.
Az pont olyan lenne, mint korábban volt. Határokkal taglalt, agyonvámoltatott, háborúkkal tüzdelt.
A szélsőbal elképzelése mégrosszabb.
Orbán nem véletlen nem ment el LePen-nel parolázni.

Gondolkozz, ha egy szétesett Európa lenne, ki állítaná meg a migráncsokat???
Ha nacionalista szélsőjobb vezérelne, nacionalista országok lennének, ami eleve kizárja a közös Európát. Magyarország nemhogy pénzt nem kapna az EU-tól, hanem még a német, francia, stb piacra sem tudna bekerülni.

Mert nacionalista, ezért a saját nemzetét nézi, a magyar egy lenézett, szemétdombra dobott nép a franciának, németnek, olasznak.
Ne légy hülye, nincs egy őszinte barátunk.
Slovák? Román? Szerb? Horvát? Osztrák?
Gondold el, ha nacionalista vezetésük lenne!
Szétkapnák az országot.

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.05.22. 23:23:39

@ulpius66: te. Hagyod magad korrumpálni. Honnan tudod, ki buktatta meg?
Mi az a korrupció?
Miért mondott le, ha tiszta, mint a ma született bárány? Avagy mint egy fideszes???
Miért hagyta el a felesége?
Ha a libsik, miért most? Miért nem a választások előtt, amit elbuktak???

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.05.22. 23:44:39

@ulpius66: ők nem fizettek...tudod értelmezni, vagy elmagyarázzam? Sokallták a kért árat, de találtak támogatót a megvételére.
Öregszel. Ez már a demencia.

Ekrü 2019.05.22. 23:52:35

@Igazamvanvagyigazamvan?:
"ja, hogy te a saját zsebedről beszélsz? Én meg az ország gazdaságáról."-A kettő összefügg,nem szétválasztható.Ha egy ország gazdasága rosszul megy akkor a benne élő emberek is rosszul élnek.Ha pedig egy ország gazdasága stabil,kiszámítható akkor az az állampolgárainak is jó.
"Nemzetek Európájáról Orbánon kívül senki nem beszél. Mert nem alternatíva."-Neked nem ,nekem igen.Nekem az Európai Egyesült Államok nem alternatíva.Eleve egy fikció.Ne gyere nekem az USA-val,mert az egy teljesen más helyzet.Ott soha nem voltak országnyi területen szétválasztva a különböző nemzetek.Itt Európában soha nem lesz olyan,és ez így van jól.Én elsősorban magyar vagyok és csak utána európai.Még akkor is ha ez neked meg egyeseknek nem tetszik.
"Gondolkozz, ha egy szétesett Európa lenne, ki állítaná meg a migráncsokat???"-Hát a jelenlegi EU vezetés biztos nem.
"Ha nacionalista szélsőjobb vezérelne, nacionalista országok lennének, ami eleve kizárja a közös Európát."-Te szándékosan kevered a patriótát a nacionalistával.Le kéne már szoknotok arról,hogy aki nem ért veletek egyet az mind náci.Attól még ,hogy az EU-ban megmarad a nemzetek önrendelkezési joga még egy mindenkinek jó kölcsönös együttműködés létezhet,ahogy eddig is létezett.De szerintem ezt te is tudod...

Studiosus 2019.05.22. 23:53:58

elsősorban jó lenne már nem baszogatni a Lajka kutyát, pusztuljon el mindenki, aki a halálba küldte, és az is, aki ezzel viccel. másrészt a kis geci jól megszítta, a magyarnemzet már el is határolódott az osztrákoktól, és nincs jobb érzés, mint a hírtévé neonáci köcsögjeit hallgatni, ahogy bizonygatják, hogy az orbán meg a gulyás tök jó arcok, és semmi közük a debil strachéhoz, holott egy hete még azt nyomták kánonban, hogy micsoda stabil kormánya van ausztriának, és mindenkinek csak ajánlani tudja a neonácikkal való kormányzást európaszerte. háháháhá....

ember100 2019.05.23. 00:07:45

@antiinternáci:
Helló !

Ja ja meg a TV1 TV2 Duna TV.... mert ugye vidéken a 50+ évesek interneteznek nem pedig TV-t néznek és a helyi ingyen újságot olvassák .
Te melyik univerzumban élsz a Marvellben ?

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.05.23. 00:08:09

@Ekrü: tehát ki állítaná meg? Mellesleg pont a jelenlegi vezetés....
Tehát a szélsőjobb patrióta???
Tudom, szerinted az, mert most Orbánnak épp kedves...
A nacionalizmus nem erre utal. De segíts: Le Pen mikor mondott olyat, hogy támogatni kell anyagilag magyar társainkat?Látod , Anglia is milyen könnyedén megoldja a kiválást, saját pénzügyminiszterük szerint 8-10%-os visszaesés várható brexit esetén.
Pedig ők befizetők voltak...
Magyarország meg azért van életben, mert az EU infúzión tartja.
Mindjárt megéreznéd a zsebeden, ha a magyar ipar termékeit áfával terhelnék, avagy ha az EU megszűnésével nem jönne több segíj.

m54 2019.05.23. 00:11:52

"Évtizedek óta beszédtéma az egyes médiatermékek politikai kötődése, a vak is látja, hogy az jobbos, ez balos, amaz pedig arra forog, amerre a szél fújja. Tény és való, a médiának óriási súlya van minden ország életében, az újságírói világnézet és politikai kötődés elementáris erővel, sokszor mégis "suttogva" befolyásolja a közgondolkodást. A politikai arányok helyes érzékeléséhez viszont némi utánajárásra van szükség.
...
A média négy nagy blokkját vettük át (TV, rádió, online, print), az egyetlen, ahol a kormánybarát orgánumok (nagyjából) túlsúlyban vannak, az a rádió. A print terén egyensúlyt látunk, a TV inkább az ellenzékieknek kedvez, az interneten viszont megkérdőjelezhetetlen a kormányt szapuló termékek hegemóniája.
Mivel az internet ma a legnagyobb jelentőségű hírforrás, az őskövületnek számító, mégis bivalyerős TV-nél is markánsabb, ezért az összesített diagnózisom az, hogy a kormánnyal szemben álló, azzal erősen kritikus orgánumok ha nem is kiütéssel, mégis egyértelműen megnyerik a kinek nagyobb a ceruzája meccset.
Nem vagyok Fidesz szimpatizáns, nem rájuk szavaztam, egész egyszerűen hiszek abban, hogy a s z á m o k nem hazudnak, a valóság pedig olyasmi, amibe jobban járunk, ha nyílegyenesen belenézünk. Nem látom sok jelét a sokat emlegetett öncenzúrának, de ha másképp látod akár ezt a kérdést, akár a fentiek kapcsán bármit, mondd el egy kommentben!"

Innen: gyorfiandras.blog.hu/2018/04/28/tegyuk_tisztaba_a_hazai_mediat

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.05.23. 00:15:01

@Ekrü: nem, nem létezhet együttműködés. Egy olasz nacionalista nem mondhatja otthon, hogy most a magyarok fontosabbak, mint te, kedves olasz.
Márpedig az EU segélye erről szól. Nem, Farage le fogja szarni a magyar érdekeket, márpedig egy nem egységes Európa versenyhátrányban van a Világ országaival szemben.
Tudod, ha gazdasági ügyekben tárgyalni kell, az ország egy légyfing...
Gondolj bele, nem volt olyan ország, amelyik szóba állt volna a UK-vel, az EU háta mögött...
Márpedig a UK kissé erősebb, mint Magyarország.

ember100 2019.05.23. 00:18:25

@ulpius66:
Helló !

Te tényleg ilyen egyszerű vagy ?
Persze egy ejrót sem fizetett DE ígéretet tett egy hazaárulásra kb. mint a Fényességes Vezető kontra simicska.
Érdekes amikor a Gyurcsányról "kiszivárgott " az Öszödi beszéd akkor nem voltál ilyen finnyás , sem az időpontra sem a kiszivárogtatóra .
Ej , ej ....

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.05.23. 00:21:38

@m54: nem meglepő, a Google.hu, Google.com, YouTube.com, Facebook.com az első négy, leglátogatottabb oldal itthonról. Az ötödik viszont már visszarepít minket a poszt témájához, ez nem más, mint az Index. A hatodik nem az Origo, hanem a Wikipédia. Nagy filmesek a magyarok, az Ncore (illegális) filmletöltő eszköz a hatodik helyezett, őt követi a hetedik helyezett, az Origo.

A kilencedik a 24.hu, a tizedik pedig a Jófogás. A 444 14-ik, a HVG.hu pedig a 15-ik, a Blikk 19-ik, a 888 nem található meg az első 50, leglátogatottabb oldal között. A

Ebből én nem azt vonom le, hogy a média nem kormánytöbbségû.

Ez egyetlen dolgot mutat, az emberek NEM kíváncsiak a fidesz által átvett médiákra. Bezuhant az mtv, az origo.
Tíz éve az Index az Origo mögött volt olvasottságban. Tán még òt éve is. Átvette a fidesz, bezuhant.

Ettől nem a ballib média túlsúlya nőtt meg, hanem a fidesz balfaszsága nyilvánul meg.

ember100 2019.05.23. 00:23:05

@m54:
Helló !

Azért összeadni tudol ? :)
MTVA , TV2 ... egy kicsit több mint az RTL+ ATV .

mgdé 2019.05.23. 00:36:30

@Ekrü:

Ezt inkább mondjuk pl. Deutschtomival beszéld meg . :D
S ha rajta túl vagy, majd adok újabb neveket.

ulpius66 2019.05.23. 09:52:18

@ember100: "Persze egy ejrót sem fizetett DE ígéretet tett egy hazaárulásra kb. mint a Fényességes Vezető kontra simicska."

Ja.

MINDEN FELELŐSSÉG NÉLKÜL!

ÚGY, HOGY A MAFFIA-MÓDSZERES HAVERJAID ELŐTTE JÓL LEITATTÁK ÉS BEDROGOZTÁK!

HÁT EZ TÉNYLEG MINDENT MEGDÖNTŐ BIZONYÍTÉK A HAZAÁRULÁSRA!!!!!!!!!!!!!

ulpius66 2019.05.23. 09:56:43

Nagyon kíváncsi vagyok, hogy a liberális német újságok akkor is ekkora elánnal kürtölték volna világgá a hírt, ha teszem azt EGY 4 ÉVVEL EZELŐTT KÉSZÜLT VIDEÓT FÚJ BE A SZÉL A BALLIBSI ÚJSÁGOK SZERKESZTŐSÉGÉNEK ABLAKÁN AMIN TESZEM AZT MACRON (ÉS IDE BÁRMELYIK BALLIBSI FASZFEJ NEVE BEHELYETTESÍTHETŐ....) 3 LÓBASZÓ NÉGERREL HENTEREG EGY ÁGYBAN?

antiinternáci 2019.05.23. 10:00:08

@ember100:

Nagyon elvszerű vagy...
De vajon az EU eddigi történelmének legundorítóbb korrupciós ügyén is felháborodtál?
Tiltakoztál, hogy az EU-bolsevisták pénzelik Gyurcsány Apró Vadai fedőcégét?
Tiltakoztál, amikor az ÁVÓ Párt képviselői, Niedermayer meg Molnár eeeftásak sorozatosan hazánk elken szavaztak? Tehát a legundorítóbb korrupciós ügy mellett a legundorítóbb hazaárulást is elkövették.
Mert sajnos bolsevisták minden országban vannak, de olyat, hogy a saját országa ellen szavazzon, egyetlen más internáci sem merészelne elkövetni. Csak az itteniek.
Erre mondja a keserű népi bölcsesség, hogy nekünk még kommunistából is csak a legalja jutott...

antiinternáci 2019.05.23. 10:11:40

@Igazamvanvagyigazamvan?:

Hát a gazdasággal kapcsolatos tudásod miatt biztosan nem rabolnak el az ufók agyvizsgálatra.
Csak szólok, hogy az EU-n belüli importot is terheli áfa, akár a magyar termékeket importálja más, akár mi más országét.
De az áfa -természeténél fogva- nem lényeges tényező a B2B kapcsolatokban, pénzügyileg számít némileg a gyenge lábakon álló cégeknél, vagy az adóelkerülést célzóknál.

antiinternáci 2019.05.23. 10:29:21

@Igazamvanvagyigazamvan?:

Ez az átvette a fidesz, bezuhant.... nekem nem stimmel. Saját példám alapján legalábbis nem.

A fidesz média számomra unalmas, mindig ugyanazt mondja, amiket magamtól is pontosan tudok, látok, szükségtelen ismételgetni. Másrészt nem igazán penge elmék csinálják, a bolsevisták számtalan csibészségét nem pellengérezik ki, magas labdákat nem csapnak le.
Ezért én nem igazán foglalkozom a fidesz-párti médiával, szinte kizárólag csak a bolsevista sajtót figyelem. ÁVÓ Rádiót hallgatok, Indexet, 444-et olvasok, Szelestey-"lapszemléket", stb...
Ugyanis ezekből elég nagy biztonsággal meg lehet tudni, hogy minek az ellenkezője a hozzávetőleges igazság.
Vagyis, statisztikailag én a bolsevista hazugság- és gyűlöletgyárakat erősítem, holott szinte semmivel a világon sem értek egyet, ami ott megy.
Ha bemondják, hogy szép idő van, süt a Nap, máris nyúlok az esernyőért...

Hát ezért nem vagyok biztos a tézist illetően: ki tudja, hányan lehetnek még így.

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.05.23. 10:39:59

@antiinternáci: értem. Tehát a fidesz média azért van kisebbségben a piacon, mert senki nem olvassa, nézi, hallgatja.
A bal-lib meg azért van túlsúlyban, mert onnan informálódnak az emberek, hogy mi a nem igaz.
Ravasz!

Ezért csökkenteni kell a ballib médiát, az ideális állapot eléréséig, amikor már csak kormánypárti média van, amit senki nem olvas!

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.05.23. 10:41:30

@antiinternáci: "némileg a gyenge lábakon álló cégeknél, vagy az adóelkerülést célzóknál."
Ezzel pont leírtad a magyar állapotokat.(-;

antiinternáci 2019.05.23. 13:33:34

@Igazamvanvagyigazamvan?:

Nem kell csökkenteni a ballib médiát feltétlenül. Azt kell elérni, hogy mindenki tisztában legyen vele, hogy színtiszta hazugság és gyűlölködés ami ott folyik.

A "vám"-ra visszatérve: így sem jó.
Ha a jövőben nem bolsevista politikát folytatna az EU, nem jelenti, hogy vámokat kellene bevezetni.
A helyzet megoldása az, hogy erősíteni, fenntartani kell a tagállamok gazdasági együttműködését, miközben az irmagját is ki kell irtani a szovjet típusú brüsszeli politikai diktatúrának. Semmilyen politikai együttműködésre sincs szükség, ami nem egyhangú, önkéntes döntésen alapul.
(Az internáci szervezetek a saját bolsevista hűbéreseikkel rakták teli az intézményeket, jóelőre megszervezték a kontraszelektált liberrál-extrémista intézményrendszert, amikor még senki sem tudta, milyen aljas célokra alkották meg azokat. El kell ismerni: a gonosz erők évtizedekkel előttünk járnak tervezésben, szervezésben, a tisztességes és normális emberek nincsenek felkészülve ilyen fokú elvetemültségre.)
Tehát kölcsönös előnyökön alapuló gazdasági együttműködés kell csak, bármilyen -diktált- politikai egység nélkül. A diktátorkodó németek, franciak, hollandok, svédek kiváló kínai és orosz gazdasági kapcsolatokkal rendelkeznek, attól függetlenül, hogy politikai vitában állnak velük. Miért ne lehetne ugyanez az egész unióban? Működjünk együtt abban amit mindenki akar, de senkire ne kényszerítsenek rá semmit, amit nem akar.
Bár én szívesen betiltanám a nyugati bolsevista, kollaboráns és egyéb szélsőséges pártokat, és gusztustalannak tartom, hogy elvetemült és alávaló eszméiket erőszakos, terrormódszerekkel még exportálni is akarják, de a békés egymás mellett élés jegyében hajlandó lennék visszartani a hányingeremet amikor meglátom őket.

Persze ebből semmi sem lesz, az internácik tönkre fogják tenni Európát a jól fizetett Soros-terroristák (ún. "civilek") és kollaboránsaik segítségével. Nekik itt csak egy munkaerő-massza kell, de bármi féle öntudat nélkül.
Ma még megadják a kenyeret, meg a cirkuszt, és ezért az ostoba nyugati birkák önként mennek tömött sorokban a vágóhíd felé. De ha majd a terveik sikerülnek, ha már betelpítettek még 10 millió migránst (amiből a demográfia okán hamar 50 millió lesz, abból meg 200...), akkor egy nap majd bemondja az ÁVÓ Rádió, meg felszólal TASZ elvtárs, hogy a kenyér és a cirkusz náci dolog, és holnaptól csak a fele lesz, és kuss.

antiinternáci 2019.05.23. 13:37:40

@Igazamvanvagyigazamvan?:

Szerintem akinek az áfa finanszírozása, vagy általában a fekete gazdaság elkerülése gondot okoz, annak nem lenne szabad vállalkozónak lennie. Menjen el dolgozni egy vállalkozóhoz.

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.05.23. 13:57:18

@antiinternáci: szerintem kezeltesd magad. Te elhiszed a fake newst, aztán a cáfolatát tagadod. Miért mondott le? Miért költözött el a felesége? Nyilván mert Soros!
A demográfia pedig ellened játszik. A UK jó példa rá. A migránxsoknál csökken a születésszám.
De a no-go zóna is jó példa. Arra emlékszel, amikor a Fox megírta a létezésüket, de arra már nem, amikor bocsánatot kért az álhírért, miután meghívták egy kis látogatásra.

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.05.23. 13:59:06

@Ekrü: Ha egyország gazdasága rosszul megy....Korea, Románia, stb. Bizony, van olyan, aki jobban él egy rossz gazdaságban.

Igazamvanvagyigazamvan? 2019.05.23. 14:02:22

@antiinternáci: Tudod, ha a vám miatt neked olcsóbban kell előállítani egy terméket, akkor versenyhátrányba kerülsz. Szerinted Trump miért vámoltatja meg a kínai árut? Védővámról hallottál már?
Szerinted Kínának miért fáj a magas vám? Nem jó cégvezetők, drága a munkaerő?
süti beállítások módosítása