Mindenki gondol amit akar. Egy darabig.

Önállóan Gondolkodó

Önállóan Gondolkodó

Megértettük, köszönjük!

Legkésőbb a napokban világossá vált a kormány legvalószínűbb stratégiája. Videó indul.

2020. március 18. - Önállóan gondolkodó

op.png

Először is engedjék meg, hogy elismerjem Dr. Müller Cecília országos tisztifőorvos asszony, valamint Lakatos Tibor ezredes úr munkáját, vagy hát fogalmazhatnék úgy is, hogy az áldozatvállalásukat! Azt megítélni nem tudjuk, hogy a színfalak mögött pontosan mit is tesznek az operatív törzs tanácskozásain, de az, ahogyan minden délután rezzenéstelen arccal kiállnak a szenzációra éhes média elé, az megsüvegelendő. Ezt attól függetlenül tényleg így is gondolom, és emberileg a lehető legmélyebben hajlok meg előttük, hogy mit is szeretnék itt lentebb kifejteni. Riszpekt!

Higgyék el, pontosan tudom, mit érezhetnek ott a pulpitusok mögött állva. 

Nagyjából azt, amit több ezer sorstársammal egyetemben akkor éltünk át, amikor egy vizsgán a tételt meglátván azonnal éreztük: itt minden eddigi élettapasztalatunkra, valamint az eddigiek során valaha hallott összes szavunkra szükség lesz a nyers túléléshez. Ahhoz, hogy elhitessük a bizottsággal és/vagy a tanárral, hogy megvan bennünk az elvárt tudás. Mármint egy stabil ketteshez. Azzal a nagyon nagy különbséggel, hogy azt akkor ott, mi, magunk miatt tettük jellemzően. A fent említett két hétköznapi hős esetében azonban nyilván nem ez a helyzet. Rendelkeznek tudással, tapasztalattal és szakértelemmel. 

Mégis, érthetően persze, olyasvalamit kell képviselniük, amiről ők is tudják, hogy nem teljesen fedi a "közönség" által elvártakat. Most közönség alatt nem a sajtó képviselőit értem, hanem azon embereket, akik azért nézik őket, hogy adatokat, információkat tudjanak meg, hol is tart a vírus-helyzet. Máig töprengtem több indokon, miért a ködösítés a lényeg, de eljött a nap, hogy megvilágosodtam. Nem egy ad hoc döntés áll az ő szerepük mögött, hanem egy átgondolt stratégia, mégpedig egyszerűen az időhúzás. 

Miért tűnhet ez így?

Vannak országok, ahol naponta többször frissítenek adatokat a megbetegedések számáról, azok területi eloszlásáról és a fertőzéses gócpontokról, stb stb. Abban bízva, vagy azt gondolán, hogy akkor majd a lakosság ennek megfelelően reagál, viselkedik, közlekedik, és így tovább. Meg vannak olyan nemzetek is, ahol a lehető legkevesebb információt adják ki, annak érdekében, hogy lehetőleg mindenki legyen megszeppenve, ne gondolkodjon azon, hogy most akkor melyik város biztonságosabb a másiknál, mert hát ugye ez gyakorlatilag naponta változhat. Most vagy tényleg véletlenül, persze ezt nem gondolnám, de mégis, mi, magyarok egyértelműen ezt az utat. választottuk. Ehhez annyi kellet csupán, hogy amíg a miniszterelnök nem jelenik meg személyesen a küzdelemben, addig alacsony legyen az esetszám, majd miután ő kilépett a függöny elé, akkor ez emelkedjen, és amikor már tényleg komolyan érezheti nagyjából mindenki a mindennapjain, hogy azért baj van, akkor a vezető erőteljesebben lépjen. Ez véletlenül pont így alakult, csak a számok nem ugrottak meg, amire később visszatérek. A két "főszereplőnk feladata" ez volt, ez most is, és jól teljesítették. És ha hiszik, ha nem, ez részemről nem kritika feléjük!

Elértek egy tisztes szakmai pályafutást és most abban van részük, hogy politikailag is szereplővé váltak egy időre. Felléptették őket arra a porondra, ahova sosem akartak, Kovács Zoltán tiszteleten alapuló performanszánál meg kifejezetten a pódium szélén maradtak volna szívük szerint. 

Mert senki ne próbálja megmagyarázni nekem, hogy az a miniszterelnök, és a stábja jelentős része aki naponta csatázik a világ csúnyábbik részével, az arra várjon, hogy 120 000 maszk ideérjen Németországból. Miközben a csehek meg rendeltek (!) Kínából (!) maszkoktól kezdve egy rakás egyéb dolgot, ami már náluk is van. Mi meg várunk egy kamiont... Az biztos, hogy ilyen helyzettel miniszterelnök emberemlékezet óta nem szembesült, tehát fogalmunk sincsen más hogyan reagálna, lehet simán, hogy még rosszabbul. 

Az is tény, hogy a bejelentett, nevezzük úgy "banki csomag" azért rengeteg cégen és magánszemélyen segít. Ez nem kérdés, tökös húzás. Gazdasági szempontból, hosszútávon gondolkodva azért ez kb az első "unortodox" döntés, amire azt mondom, hogy rendben van. Értem az ettől várt gazdasági "mögöttest" is, azt majd meglátjuk, hogy a forint miként reagál erre hosszabb távon. 

Viszont az is tény, hogy ezzel, amit láttunk az operatív törzs tájékoztatóin, lassan kezdett összeállni a kirakós, és végül az utolsó kis tégla is a helyén van: "...az egész országban jelen van a koronavírus...".

Ez a lényeg. Addig nem kezdtünk bele széles körű tesztelésekbe (értem azt is, hogy ez lehet teljesen irreleváns is), addig nem közöltünk pontos adatokat a fertőzöttek koráról, területi eloszlásáról, amíg ezt mondatot végre ki nem tudtuk mondani. Nem azt mondom, hogy direkt, vagy, hogy rossz szándékkal, hanem azt, hogy a kiválasztott stratégia azon alapszik, miszerint ha bizonytalan vagy, hogy valahova inkább ne menj, mert ott rossz neked, akkor nem fogsz odamenni. Viszont, ha tutira tudod, hogy ahova mennél, ott minden ok, akkor meg lehet, hogy pont te leszel az, aki a "rosszat" odaviszed. 

Ez, a mérleg egyik nyelvében még logikus is, viszont azzal jár, hogy kezdetben legalábbis azt az érzetet kelted, hogy felesleges aprólékosan küzdeni a vírus ellen az elején, mert úgyis kb minden második embert megfertőz majd. Nos ezzel meg az a baj, hogy akkor meg miért is nem rendelnek el kb kijárási tilalmat? Mert hát ebben az esetben ez lenne a logikus. Nem pánikos, hanem logikus - ha már ez az analógia.

Mert tényszerű kérdések alól napokig rezzenéstelen arccal kibújni úgy, hogy a közmédia meg közben 24 órában pánikkeltéssel vádolja az egyszerű adatokra és számokra kíváncsi sajtót...nos, mindez végig gondolva megint: egy irányba mutat. 

"Ellaposítani a járványgörbét". Nos, értem. Ezt megint csak kétféleképpen lehet: részletes, nagyon nagy mennyiségű vizsgálattal és monitoringgal, rengeteg eszköz, munkaóra, ember és pénz árán, a kezdettől fogva. Vagy úgy, ahogyan úgy tűnik mi tesszük: utána menni a már betegeknek, és az ő kapcsolataikat leszűrve, elzárva, stb stb. Viszont ha meg így tesszük, akkor nekem meg az ide vonatkozó számok az alacsonyak. 

Tetszik érteni?

Szóval gazdaságilag az egyéni tragédiákat kezelni nem biztos, hogy lehet, de amit az állam megtehet, úgy tűnik, meg is fogja tenni. 

Egészségügyileg egy picit úgy érzem, hogy túlságosan is az egyénekre bízzák azt, hogy ki meri megfogni a csalánt. Ha és amennyiben tényleg uralni akarjuk innen a számokat, melyek valljuk be, a "jól hangzó"-nál is jobbak, akkor nem lesz más lehetőségünk, mint bezárni az udvar ajtaját, ami a hátsó kerthez vezet. 58 fertőzött eddig, és 1 haláleset. Nem kommentálom tovább az adatokat.....mert emberek vannak mögöttük. 

Nem csak gazdasági emberek, hanem ember-emberek. 

Kíváncsi emberek. No persze majd megkapom, hogy nekem semmi sem elég....de. Csak higgyék el addig jó, amíg van bennünk törekvés arra, hogy ne a lehető legkisebb közös többszörös legyen a cél. 

Maradjon az az eszköz. 

...és ha azt látjuk, hogy nem vagyunk elég érettek ahhoz, hogy egymás között, horizontálisan is féltsük a másikat akár magunktól is, akkor nincs az a kormány, vagy felettes szerv, aki segítene rajtunk. 

Akkor jöhet a napi törzs. Akkor elég is 1 kérdés újságíróként. Akkor elég elhinnünk. 

Mert akkor pont nem érdekel minket. 

...addig viszont, egy kis elemlámpa az alkonyatban jól jönne. 

 

Sz G 

fotó: olkt.hu

 

 

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://gondolhatod.blog.hu/api/trackback/id/tr7615534004

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

teéjesenmindegy 2020.03.20. 16:37:18

@Arcade Macho:
Igazából le lehetne csukni az egész 444et, de az indexet is. Amit csinálnak az egy katasztrófa. A kibaszott görbehátú bölcsészek mindent jobban tudnak.
"A fertőzött fiú osztályába járó lány édesapja az Indexnek azt mondta, hogy a szülők között van olyan, aki sok pénzért csak azért csináltatott magánkórházban tesztet, hogy a magatehetetlen nagymamát biztonságosan tudják gondozni a következő hetekben, de az eredményére még így is napokat kell várniuk. "

BRAVÓ IDIÓTÁK! A FERTŐZÖTT FIÚ OSZTÁLYTÁRSÁNAK AZ OKOS SZÜLEI. ÍGY NYÍRJÁTOK KI A NAGYMAMÁT BAZMEG, MERT ATTÓL, HOGY CSINÁLSZ EGY NEGATÍV TESZTET, MÉG NEM BIZTOS, HOGY NINCS BENNED A VÍRUS. NEGATÍV TESZTTEL SEM SZABAD ELMENNI NAGYMAMÁT ÁPOLNI, A KURVA ÉLETBE, MI A FASZÉRT HAZUDIK EZ A KÖCSÖG INDEX MEG 444? EMBEREKET VESZÉLYEZTETNEK BASSZÁK MÁR MEG.

ursus artos 2020.03.20. 16:46:16

@teéjesenmindegy: a probléma valójában az a hivatkozott sajtóorgánumokkal az, hogy a széleskörű tesztelésen történő rugózással azt a hamis képzetet keltik a társadalomban, hogy az pusztán annyit tesz, mintha megbújnánk egy alkohol szondát. A valóságban: teszt majd két nap karantén, amíg megvan az eredmény és utána pozitív vagy negatív... A hivatkozott cikk alapján szinte mindenkit tesztelni kellene az országban... ez kábé 54 évet venne igénybe...

Exploiter 2020.03.20. 16:54:39

@felső határ nincs:

Ez egy k. jó kérdés.
Az EU olyan mint a karantén, ha akarod csinálni, akkor rendesen kell, félmegoldások csak rontanak a helyzeten. A mostani EU konkrétan a félmegoldás tankönyvi példája, vagy integrálni kell, vagy fellazítani. De ez így ebben a formában lófasz.

white999 2020.03.20. 17:15:57

@teéjesenmindegy: Na látod így lehet statisztikailag remek eredményeket produkálni. Churchill azt mondta, hogy kétféle hazugság van: a szemtelen hazugság és a statisztika.”
index.hu/belfold/2020/03/20/13_eves_diak_koronavirus_fertozott_tesz_hiany_karanten/

white999 2020.03.20. 17:32:18

@teéjesenmindegy: Basszus te valamit nagyon félre olvastál 14 nap az a lappangási idő elméleti maximuma jelenlegi ismeret szerint. De ez nem azt jelenti hogy akkor lesz majd pozitív a teszt, te szerencsétlen, akkor már vagy beteg vagy kigyógyult. Akkor megállapítani már majdnem tök mindegy, mert addig fertőzött. Embere válogatja hogy kinél mikor jön ki a betegség az a 2-14 nap. és a kimutatás is attól függ mennyi van a szervezetében. Ezért kell az első után a még egy megerősítő de ha ez elsőt sem sikerül megugrani úgy elég nehéz, mert mire a jelenlegi protokoll szerint tesztelik addigra már megfertőzött jó pár embert. Prevenció az a szó amit meg kellene értened, hogy felfogd mitől fontos a teszt. Attól hogy jól érzi magát még lehet vírusos és kimutatható de ha rosszul érzi magát akkor sokkal jobb eséllyel mutatható ki. Sanyi bácsi még pár nap múlva produkálhat pozitív tesztet is.
Nagy valószínűséggel nálunk egy ellenőrzött nyájfertőzésben gondolkodhatnak. El is engedni a fertőzést meg nem is. Majd meglátjuk mennyire lesz sikeres. Olasz példa alapján eddig nem ez a nyerő megoldás de majd fél év múlva kiderül.

teéjesenmindegy 2020.03.20. 17:50:25

@ursus artos: Nem, az sem elég, hiszen csak azt mutatja meg, hogy adott pillanatban van e teszttel kimutatható mennyiségű vírus a szervezetedben.
Ha van, akkor egyértelmű, de ha nem lehet kimutatni, attól még lehet benned, ami 2 nap múlva már fertőz. Vagy már aznap.

teéjesenmindegy 2020.03.20. 17:56:19

@white999: Na idefigyelj te szerencsétlen.
Csak azért írom le századszor is, mert mégiscsak emberéletekről van szó.

Bemész most 6 órakor, és adsz egy mintát. Tesztelik.
HA pozitív, akkor tiszta sor.
Ha negatív, akkor még lehet benned vírus, csak nem akkora mennyiségű, hogy azt a teszt kimutathatná. Érted?
Ha te a negatív teszttel nagy boldogan elmész nagymamát ápolni, akkor simán átadhatod neki. Azt meg már baszhatod, hogy 2-14 nap múlva a te teszted is pozitív lenne.

Egyszer sem mondtam, hogy 14 nap múlva pozitív lesz, te fasz.
Azt mondtam, hogy az tekinthető negatívnak, aki most ad egy negatív tesztet, 14 napra elzárják, és utána megint negatívat produkál.
Ha te most adsz egy negatívat, attól még 1. már lehetsz fertőzött 2. fél órával a teszt után is elkaphatod.

Érted?
Ezért faszság ez a nagy tesztmániátok.

teéjesenmindegy 2020.03.20. 17:57:02

@Etniez: Te meg egy sofőr. Aki ráadásul hülye is mint a segg.

teéjesenmindegy 2020.03.20. 17:59:09

@math0:
Te baromállat! Ne beszélj 4 elemiről, láttuk a nagy eszedet, akkorát estél amekkorát egy kupac trágya tud csak.

Faszfej! Attól mert negatív a teszted, még lehet benned vírus. Hiszen van 14 nap lappangása.
Attól mert negatív a teszted másnap még elkaphatod.

Bár elkapnád te darab szar

teéjesenmindegy 2020.03.20. 18:08:49

@math0: "A FASZNAK OKOSKODSZ A 4 ELEMIDDEL, TE FIDESZES KÖCSÖG?! MENNYI A KORONAVÍRUS TESZT FALSE NEGATIVE RÁTÁJA, TE MONGOLIDIÓTA ELMEBETEG?!"

ilyenek Brendel Mátyás, amikor érvekkel találkozik. elmebeteg, pszichopata selejt

teéjesenmindegy 2020.03.20. 18:10:28

@math0:
"attól, hogy lehet ez, meg lehet az, még a teszt nem értelmetlen."
Jól van matyi.
Tehát nem értelmetlen a teszt, mert az eredménytől függetlenül még lehet ez, meg lehet az.
Okos vagy, nem véletlen estél akkorát mint a ház.

teéjesenmindegy 2020.03.20. 18:13:30

FOGJA MÁR FEL MINDENKI BASSZA MEG.
A TERHESSÉGET SEM TUDJÁK KIMUTATNI AZ ELSŐ NAPON. ATTÓL MÉG TERHES VAGY, MERT KÚRÁS UTÁN 10 NAPPAL MÉG SEMMIT NEM MUTAT A TESZT.

Ez alól kivétel Brendel Mátyás, az ő valagát hiába kúrják, attól nem lesz terhes.

Etniez 2020.03.20. 18:16:28

@teéjesenmindegy: nah, itt pattogsz, hogy a teszt teljesen felesleges, ehhez képest azok az országok, akik találkoztak a SARS-al, teszteltek ezerrel most. Biztos téves következtetést vontak le, szerencsére itt vagy te nekünk, akinek sem egészségügyi végzettsége, sem munkatapasztalata nincs, de osztod az észt és beszólsz nekem a 3 éves ápolói rutinomra.

Nah, az 3 évvel pont több, mint ami neked van, te utolsó kis nerszakos csicska.

teéjesenmindegy 2020.03.20. 18:22:46

@Etniez:
Felfogtad azt amit írtam, sofőr?
A teszt akkor pozitív, ha elegendő vírus van a szervezetedben amit már ki tudnak mutatni. 2-14 napig lappang, tehát addig nem mutat ki semmit.
Érted eddig?
Attól mert negatív az első teszt, még lehet benned vírus. Érted.
Szóval nem mehetsz a nagyihoz.

Akik találkoztak a SARS-sal tesztelnek, ÉS karanténoznak.

Mellesleg, arányaiban még mindig többet tesztelünk, mint mondjuk a bezzegnémetek, de ezt most hagyjuk.

teéjesenmindegy 2020.03.20. 18:25:58

@math0: Nem tudom mennyi a rátája, és nem is érdekel, te fasz.
Bazmeg, te valami matematikus vagy mi a geci vagy, ugye? Tedd már félre a fideszt, és gondolj a kurva anyádra. Tényleg azt akarod, hogy megdögöljön?

Egy teszthez kell elegendő mennyiségű vírus a testedben. AKkor mutat ki bármit. Minden más esetben negatívat mutat.

Etniez 2020.03.20. 18:26:43

@teéjesenmindegy:
Talán sikerül felfognod, hogy már nem vagyok sofőr?

Meddig játszod az óvodást? Vagy ez a szinted?

teéjesenmindegy 2020.03.20. 18:27:05

@math0: Ja, te ne beszélj Down kórról, rá kell nézni csak a fejedre, tisztán látszik az enyhe szindróma.

teéjesenmindegy 2020.03.20. 18:28:39

@Etniez:
Hát, a hozzászólásaid alapján még sofőrnek is buta vagy.
Na, fel bírtad fogni amit írtam? Vagy mondjam el még egyszer?

Etniez 2020.03.20. 18:29:34

@teéjesenmindegy: kurvára igaza van, a teszt segít kiszűrni a betegeket.
Nem mindet, de sokat és ha sok beteget kiveszel a közösségből, akkor kurvára lassul a terjedés.
Ezt úgy 70 iq felett szokták érteni az emberek...
A teszt azért jó, mert azokat is kiszűri, akik amúgy tünetmentesek.

teéjesenmindegy 2020.03.20. 18:38:13

@Etniez:
És még mindig nem érti....

teéjesenmindegy 2020.03.20. 18:40:15

@math0: Mikor is láttál engem matyi?
Egyébként nem iq kell, hogy kiderítsem a végzettséged, hanem net, meg három perc, és én most pont nem akarok ezzel foglalkozni.

teéjesenmindegy 2020.03.20. 18:46:32

@Etniez: Most utoljára megpróbálom, aztán inkább hagylak az angoloknak.

Egy beteg mellett csináltak 35 negatív tesztet. Ennyi jut egy betegre. Kontaktok, plusz olyanok akik esetleg szóba jöhetnek. Értelmetlen az utcán rohangálni, és tesztelgetni aki éppen arra jár.
Attól mert a teszt negatív, még nem biztos, hogy nem lappang benned a betegség. Ha már egyáltalán felmerül, és tesztet adsz, akkor már el kell különíteni magad.
Ha minimális gyanuja is van, hogy beteg lehetsz, van pici esélye, hogy elkaptad, akkor maradj otthon.
Hiába csinálnak negatív tesztet attól még nem mehetsz a nagymamához.

Etniez 2020.03.20. 18:50:30

@teéjesenmindegy: és ha nincs tüneted, (esetleg az önkéntes karantén után még mindig fertőzöl, de nem tudod, hogy tényleg beteg voltál-e, stb. Ezerféle esetben jó a tesztelés) és mész a nagyihoz, az meg belehal.

A tesztelés mindig jobb, - ha a nagy képet nézzük - , mint a tudatlanság

Inkább hagyjál is meg az angoloknak...

morph on deer 2020.03.20. 18:58:45

@teéjesenmindegy:
Csak hogy legyen némi fogalmad arról, hogy mi miért faszság:

youtu.be/_J60fQr0GWo

Arcade Macho 2020.03.20. 19:01:46

@felső határ nincs: "Egyebkent hogy van az, hogy a BALoldali La Republica nevu olasz lap ma vezercikkben kerdezi, hogy hova lett az EU most?"

teljesen jogos
en elvartam volna most hogy az olajarat nem kell vedeni az araboknal es egyeb hapciaskodo letformaknal, hogy legalabb a katonakat es katonaorvosokat atvezenyeljek az olaszokhoz
aztan ha itt is beut a menku akkor agyonlohettek volna felolem azokat akik az agyakon fekszenek, de addig is szerintem nagyon sok embert meg tudtak volna menteni
eg nekem is a pofam na...

amugy meg a T. olaszok amit irnak hogy 1 honapja MINDENT legyarthatott volna a zEU ha akarna az azert erdekes mert a magyar BV erdekes modon mar februar elejen atallt sebeszi maszkokra, azaz 7 hete, szoval az olaszok miert is nem gyartottak semmit ?

Arcade Macho 2020.03.20. 19:11:00

@teéjesenmindegy: te jol birod mentalisan, hogy ennek a lovakat leszopogato baromnak valaszolsz

na szoval a VALOSAG parszor azert az indexen is megjelenik: index.hu/sport/futball/2020/03/20/luka_jovic_real_madrid_kinai_koronavirus_karanten_szerbia/

"Spanyolországban negatív lett a koronavírustesztem, emiatt úgy döntöttem, hazajövök Szerbiába, hogy segítsem a honfitársaimat, és hogy a családom közelében legyek. A hatóságok engedélyével távoztam. Amikor leszálltam Szerbiában, újra teszteltek, ismét negatív voltam. Sajnálatos, hogy pár ember nem végezte rendesen a munkáját, és nem adott nekem korrekt tájékoztatást arról, hogyan kell viselkedni az önkéntes elzárkózás idején"

tehat a teszttol fuggetlenul onkentes karantenban KELLENE LENNIE, azaz a szerb orvosi emberek szerint is a negativ teszt utan is karantenban kellene lenni

es igen tenyleg bortonbe kellene zarnia remhirterjesztoket

teéjesenmindegy 2020.03.20. 19:15:31

@Etniez: Jó meghagylak.
Tesztelj egyet, legyen negatív, aztán onnantól már mehetsz is bárhova. Soha többet az életben nem kaphatod el, nem lappang benned, hiszen csináltál egy negatív tesztet...

Hol is tartotok? 3200 beteg, 170 halott. Ilyen eü-sök mellett nem lesz élő ember a szigeten.

teéjesenmindegy 2020.03.20. 19:18:35

@math0: "egy teszt 90, 99, vagy 99,9%-ban megbízható."
Neked is, utoljára.
Lehet 100% is a teszt, ha utána fél perccel már megkaphatod. Ennyire tényleg nehéz felfogni?

Itt nem arról van szó, hogy hurrá, találtunk egy beteget, különítsük el, hanem arról, hogy a teszt idején is lehet lappangási időszak meg utána fél perccel is megkaphatod. Érted?

Dehogy érted, hülye vagy mint a fasz azért estél le a lukba.

chrisred 2020.03.20. 19:27:27

@Arcade Macho: Ne keverjük a szezont a fazonnal. Ennek nem sok köze van a teszthez. A fickó Spanyolországban karanténban volt, mert igazolhatóan érintkezett pozitív tesztet produkálókkal.

chrisred 2020.03.20. 19:32:49

@Arcade Macho: Egyébként az operatív törzs sajtótájékoztatóján is megkérdezték, hogy például Spanyolország miért nem kerül azon országok közé, ahonnan érkezők automatikusan karanténba kerülnek.

teéjesenmindegy 2020.03.20. 20:09:08

@math0:
"mondjuk most jöttél Olaszországból, leteszteled magad, kiderül, hogy negatív, vigyázol magadra, mennyi az esély arra, hogy a következő 2 percben elkapod?! és ha ennek 0,00001% az esélye, akkor már a teszt értelmetlen?!"
Mennyi az esélye kutató úr, hogy a ruletten negyven piros után fekete jöjjön?
Figyelj fasz.
Most jöttél Olaszból, leteszteled magad, kiderül, hogy negatív. ÉÉÉÉS? Ha lappang benned, akkor még 14 napig simán lehetsz beteg, érted? És közben fertőzöl. Azért kerül karanténba mindenki aki olaszból jött. Érted? Teszt eredménytől függetlenül. És a második teszt, amit 14 nappal később csinálnak, az is negatív, akkor mehetsz. Ha meg pozitív, akkor értelem szerűen maradsz a karanténban, vagy mész a kórházban.
Ez azért nem annyira bonyolult mint a második kérdés a maradj talponban...

teéjesenmindegy 2020.03.20. 20:10:59

@math0: Értsd már meg te faszkalap, hogy attól mert a teszt 1000% akkor tud kimutatni valamit, ha az adott mintában elegendő mennyiségű vírus van. Ha benned annál kevesebb van, akkor nem tudja kimutatni.
Tényleg nem érted?

chrisred 2020.03.20. 20:15:57

@teéjesenmindegy: A jelenlegi szabályok szerint nem így működik. Ha a megjelölt öt országból érkezel, és nincsenek tüneteid, akkor hatósági karanténba kerülsz (felveszik az adataidat, hol laksz stb., adnak egy piros lapot, amit ki kell raknod az ajtóra, és 14 napig bármikor ellenőrizhetik, hogy otthon vagy-e). Ha tüneteid vannak, akkor orvosi karanténba kerülsz, kórházba, ahol vagy tesztelnek vagy nem (a jelenlegi gyakorlat szerint).

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2020.03.20. 20:24:22

@teéjesenmindegy: " És a második teszt, amit 14 nappal később csinálnak, az is negatív, akkor mehetsz. "

Ezzel elismered, hogy 2 tesztnek még szerinted is van értelme. Tehát van értelme a tesztelésnek. És pont ezért csinálják is. De te meg akarod magyarázni, hogy értelmetlen. Tátott szájjal futottál be a faszerdőbe, te kis Fidióta selejt!

teéjesenmindegy 2020.03.20. 20:27:47

@Brendel Mátyás:
Én az elejétől kezdve azt mondtam, hogy akkor van értelme a tesztnek, ha az első után elkülönítve vagy, és 14 nap múlva csinálnak újat. Akkor vagy negatív.
Az, hogy neked az intelligenciád odáig terjed, hogy ugatsz, arról nem tehetek.

teéjesenmindegy 2020.03.20. 20:30:06

@chrisred: Ezt most miért nekem mondod? Így működik, igen. Ezt ugatom.
A fasz haverjaidnak próbáld meg megmagyarázni, hogy attól mert adsz egy negatív tesztet még nem biztos, hogy nem vagy beteg. Ezért mész karanténba.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2020.03.20. 20:35:51

@teéjesenmindegy: itt van az idióta híred, amibe belekötöttél, te kis Fidióta köcsög.

index.hu/belfold/2020/03/20/13_eves_diak_koronavirus_fertozott_tesz_hiany_karanten/

Na most, adva van egy fiú, aki beteg lett, és a teszt kimutatta a betegséget.

Adva vannak ennek a fiúnak az osztálytársai, akik nyilván minden nap a fiúval együtt jártak iskolába, azaz már jó néhány nappal azelőtt is, hogy a tesztje negatív lett.

Ezek után még eltelt egy hét, és a hír szerint az osztálytársak szülei is tesztet végeztek, hogy lehetőleg ne betegen ápolják a nagymamájukat.

Szerinted ennek nincs értelme, pedig ha a teszt csak egy szülőnél is kimutatja a betegséget, akkor máris van értelme. És erre van is esély, mert ha elkapták a betegséget, akkor azóta már eltelt kb egy hét.

De te, a 4 elemis, zsákfalusi mongolFidióta faparaszt, te jobban tudod, te belekötsz, te mindenkinél okosabbnak képzeled magad, holott mindenkinél sötétebb selejt vagy. Ti Fidióták vagytok a magyar társadalom legalja. A selejt.

teéjesenmindegy 2020.03.20. 22:10:49

@Brendel Mátyás:
"Ezek után még eltelt egy hét, és a hír szerint az osztálytársak szülei is tesztet végeztek, hogy lehetőleg ne betegen ápolják a nagymamájukat.
Szerinted ennek nincs értelme, pedig ha a teszt csak egy szülőnél is kimutatja a betegséget, akkor máris van értelme. És erre van is esély, mert ha elkapták a betegséget, akkor azóta már eltelt kb egy hét."
Na, kutató úr. Van egy gyerek, akinél kimutatták. Van egy lány akinél van 14 nap lappangási idő. És van egy szülő akinél szintén van 14 nap lappangási idő.
Akkor hol is van értelme tesztelni? A szülőnél leggyorsabban 1 leglassabb esetben 28 nap múlva mutatható ki a vírus. Tehát a hozzád hasonlóan okos szülő elment és tesztelt. Bravó.
Ha pozitív akkor karantén - amit magától is teljesen jogosan kéne csinállnia.
Ha negatív akkor meg megy boldogan ápolni a nagymamát. Holott ugye még a lánya sem biztos, hogy negatív.
Szerinted én döglök bele a negatív tesztbe, vagy a nagymama?

teéjesenmindegy 2020.03.20. 22:11:51

@chrisred: Figyelj, olvasd végig amit írtam. Van vagy 60 komment, ha van kérdésed akkor tedd fel nyugodtan. Nem írom le még egyszer.

teéjesenmindegy 2020.03.20. 22:30:59

@Brendel Mátyás:
És akkor, hogy rövidre zárjuk. Kibaszott egyszerű a kérdés.
Majd amikor a te közeli munkatársad koronavírusos lesz, te pár nap múlva elmész és csinálsz egy tesztet ami negatív lesz. Ezután nyugodt szívvel mész anyádhoz és töltesz el nála órákat?

Arcade Macho 2020.03.21. 00:17:46

@chrisred: helyettuk valaszolok neked...
akinek van esze es onnan jon az onkentes karantenba vonul
de ezen mar tulvagyunk, tomeges fertozesek vannak es lesznek

Larrikin 2020.03.21. 00:20:21

@teéjesenmindegy: félreérted a lappangási idő fogalmát. A vírus olyankor is jelen van és kimutatható. A teszt egyébként valóban nem csalhatatlan, de jönnek az újabb, gyorsabb, jobb, megbízhatóbb verziók.

chrisred 2020.03.21. 05:09:24

@Arcade Macho: Tehát csak az olyanokkal van gond, akiknek egy csöpp eszük sincs, mint például ennek a focístának. Ők akkor nyugodtan terjeszthetik a vírust?

chrisred 2020.03.21. 05:11:38

@teéjesenmindegy: De miért ollvassak el 60 kommentet, amikor abban az egy kommentben írtál valótlan információkat?

teéjesenmindegy 2020.03.21. 09:34:41

@chrisred: Te ostoba fasz, nem írtam valótlan információt, válaszoltam valakinek a hipotetikus kérdésére.

teéjesenmindegy 2020.03.21. 09:40:57

@Larrikin: "félreérted a lappangási idő fogalmát. A vírus olyankor is jelen van és kimutatható. "
NEM, AZ ELEJÉN NEM KIMUTATHATÓ. FOGJÁTOK MÁR FEL.
Ehhez nem kell sok ész, amikor van benned egy darab vírus, és elkezd dolgozni, akkor nincs az a teszt ami kimutatná. Ahhoz meg kell lennie a megfelelő vírusszámnak. Amikor szaporodik, és van benned száz, még mindig nem kimutatható, de már ki bírsz köhögni néhányat.
Pont ezért csinálják a karantént ha negatív vagy, ha pozitív. És két hét után újra.

"A koronavírus-tesztekben, pontosabban a laborvizsgálatokban sem érdemes feltétlenül hinni: a tisztifőorvos szerint van, akinél több negatív minta után mutatják csak ki a járványt, mivel a laborvizsgálat a lappangási időszak végéig nem mutatja ki biztosan a vírust. Így megeshet, hogy az első minta negativitását követően lesz pozitív az eredmény."

teéjesenmindegy 2020.03.21. 09:46:40

@math0: Na te fasz
"Ezen belül annak az esélye, hogy a gyerek csak a 14. napon fertőzi meg a szülőt, és előbb nem, igen kicsi."
Nem, ugyanis a kibaszott vírus szaporodik. Az első nap kicsi az esélye, és a 14. nap felé egyre csak nő. Ehhez tényleg nem kell ész, hogy felfogd.

Egyénként meg NE MENJEN ÁPOLNI, ha pozitív, ha negatív. Kérjen meg valaki olyat, akinél fel sem merül, hogy látott vírusos embert.

ÉS válaszoljál már erre a kurva egyszerű kérdésre te fasszopó szardarab
Kibaszott egyszerű a kérdés.
Majd amikor a te közeli munkatársad koronavírusos lesz, te pár nap múlva elmész és csinálsz egy tesztet ami negatív lesz. Ezután nyugodt szívvel mész anyádhoz és töltesz el nála órákat?
IGEN VAGY NEM?

teéjesenmindegy 2020.03.21. 09:50:46

@math0: "a kormány NEM TESZTEL. se egyszer, se kétszer. se 1, se 28 napig várva."
A kormány sehol a világon nem tesztel senkit. A kormány nem eü labor.
A járványügyisek pedig szakmai alapon - pont a lappangási idő miatt - nem tesztelték az embert.
Tehát a negatív tesztjével sem mehet a nagymamához.

teéjesenmindegy 2020.03.21. 10:10:08

@math0: A tehetetlen nagymamát más nem tudja ápolni, te fasz? Ápoló, szomszéd, testvér vagy a jó kurvaanyád?
Mert ha tehetetlen, és mindenképpen a faszinak kell odamennie, akkor meg nem mindegy, hogy vírusos-e? Akkor is odamegy, hiszen más nem tudja ellátni.

ÉS válaszoljál már erre a kurva egyszerű kérdésre te fasszopó szardarab
Kibaszott egyszerű a kérdés.
Majd amikor a te közeli munkatársad koronavírusos lesz, te pár nap múlva elmész és csinálsz egy tesztet ami negatív lesz. Ezután nyugodt szívvel mész anyádhoz és töltesz el nála órákat?
IGEN VAGY NEM?

teéjesenmindegy 2020.03.21. 10:11:20

@math0: Azért nagy szopás amikor ennyire lealáznak, ugye? Mint anno amikor nagy pofával estél a pincébe :D::D:DD:

Arcade Macho 2020.03.21. 10:42:24

@teéjesenmindegy: "Mert ha tehetetlen, és mindenképpen a faszinak kell odamennie, akkor meg nem mindegy, hogy vírusos-e? Akkor is odamegy, hiszen más nem tudja ellátni."

eleve az apanak ha fontos lett volna a tehetetlen venlany elete akkor meg kellett volna szakitania minden kapcsolatot masokkal es ott maradni mellette, vagy az is megoldas hogy elkapja a venlany es akkor mar nem kell apolni tobbe de ezt nem PC kimondani
az is megoldas hogy a gyerek hazahozza es akkor elkapja az apuka, csinal egy negativ tesztet es ilyen tuddattal hogy o marpedig virusmentes szepen megoli a venlanyt, nos ezt mar PC megcselekedni, hogy deenamrpedignemtudtam de a hulye zsindexnek nem szabadott volna ezt VELEMENYKENT / TENYKENT leirnia, hanem az az ujsagiroi munka hogy ezt leirjak hogy ok hogy negativ de attol fuggetlenul meg elkaphatta mert bla bla bla...

Arcade Macho 2020.03.21. 10:53:24

@chrisred: en utana leirtam hogy "DE..."
azt sikerult felfogni?
elkapta, hazajon terjeszti atadja 10-20 embernek ok hazaviszik a gyerekuknek atadjak oket bekuldik suliba, edzesre, zeneorara, es ok terjesztik a tovabbiakban es akkor meglesz az 100as nagysagrend, ha az EDDIGI tarsas erintkezesi stilussal csinaljak tovabb
ezert kuldtek haza pl. a gyerekeket a sulibol, mert ott MIDNENKI elkapja mert olyanok, ez egy ilyen dolog, a kisgyerekek nem tudadosak, nem kepesek megallni dolgokat

ezert irtam hogy a kovetkezo lepesben vagyunk mar nem szamit ki honnan jon, hanem MIDNENKINEK minel jobban el kellene hogy izolalja magat, de ha esetleg neked ez ujdonsag akkor javasolnam ezt:
www.youtube.com/watch?v=ZO-rpgTese0
2020. márc. 16.

Arcade Macho 2020.03.21. 11:02:52

@math0: valaszolok neked te szarcsimbok, de utana hanyagoljal, inkabb menjel ki es kurjal meg egy lovat

tehat a kovetkezo lehetosegei lennenek az apanak:
1., elfogadja hogy a venlany elkapja a virust es nagy valoszinuseggel belehal
2., megszakitja a kapcsolatot a csaladjaval es ott van a venlannyal
3., vesz szkafandert amibol eppen a mocskosszaju buzerans fajtad szerint HIANY van es az orvosoknak kellene, nos az apuka valahogy kibrusztolja hogy ne az orvosoknak jusson a szkafanderszeru vedelem es az FFP3 -as szajmaszk, hanem neki hogy egy elete vegen tengodo embert megmentsen es akkor az apuka onhatalmulag ugy dont hogy egy/tobb orvost HALALRA itel mert oelole elvette a vedekezes lehetoseget, raadasul ez neki sokba is kerul

tehat te szardarab, ha te az elso kettot nem mered / akarod felvallani de a harmadikat meg igen akkor legyszi en ezt felirnam szoval add mar meg a szamodat es a lakcimedet hogy felirjam es megtehessem a feljelentest...
vagy csak elmennek hozzad es szimlan kivonnalak a forgalombol, na megadod? fel ev mulva ilyen pedigrevel siman elfogadna a birosag felmentesnek ezt amit beirtal...

teéjesenmindegy 2020.03.21. 12:44:22

@math0: És az miben befolyásol bármit, hogy a nagymamát ápoló férfi vagy nő?

"1) elmegy ápolni az anyját, mert NEGATÍV a tezstje"
És ezzel jó eséllyel ki is nyírja a nagymamát. Érted, te fasz?
Hiszen attól, mert 4 napja a talán fertőzött lányával él együtt még nem biztos, hogy nem fertőzött, akármit is mutat a teszt.

"Egészen más ám úgy felhívni a szomszédot, hogy "kérem szépen ápolja az anyámat, mert nekem pozitív tesztem van", mint teszt nélkül. "
Hát tényleg. egészen más azt mondani, hogy bocs, koronavírus miatt karanténban vagyok, és nem merem megkockáztatni.

ÉS válaszoljál már erre a kurva egyszerű kérdésre te fasszopó szardarab
Kibaszott egyszerű a kérdés.
Majd amikor a te közeli munkatársad koronavírusos lesz, te pár nap múlva elmész és csinálsz egy tesztet ami negatív lesz. Ezután nyugodt szívvel mész anyádhoz és töltesz el nála órákat?
IGEN VAGY NEM?

teéjesenmindegy 2020.03.21. 12:45:36

SENKI NE MENJEN EL ÁPOLNI SENKIT ATTÓL MERT NEGATÍV AZ ELSŐ TESZTJE!!
AKÁRMIT IS MOND EZ A GYÖKÉRHÁZI SZARDARAB.

teéjesenmindegy 2020.03.21. 13:14:40

@math0:
ÉS válaszoljál már erre a kurva egyszerű kérdésre te fasszopó szardarab
Kibaszott egyszerű a kérdés.
Majd amikor a te közeli munkatársad koronavírusos lesz, te pár nap múlva elmész és csinálsz egy tesztet ami negatív lesz. Ezután nyugodt szívvel mész anyádhoz és töltesz el nála órákat?
IGEN VAGY NEM?

teéjesenmindegy 2020.03.21. 13:21:57

@math0: "That is allright, sometimes I too forget things... ...or do I?"

ÉS válaszoljál már erre a kurva egyszerű kérdésre te fasszopó szardarab
Kibaszott egyszerű a kérdés.
Majd amikor a te közeli munkatársad koronavírusos lesz, te pár nap múlva elmész és csinálsz egy tesztet ami negatív lesz. Ezután nyugodt szívvel mész anyádhoz és töltesz el nála órákat?
IGEN VAGY NEM?

teéjesenmindegy 2020.03.21. 13:23:33

@math0: "te hagynád megdögleni az anyádat, pedig egy teszt segítségével vállalható kockázattal tudnád ápolni. "
Nem, én, ha a közelemben bárki pozitív lenne, akkor mennék önkéntes karanténba. Hiszen, hiába adok negatív tesztet attól még veszélyeztethetem anyámat.
Megkérnék olyat, aki a közelében nem volt vírusfertőzöttnek.

ÉS válaszoljál már erre a kurva egyszerű kérdésre te fasszopó szardarab
Kibaszott egyszerű a kérdés.
Majd amikor a te közeli munkatársad koronavírusos lesz, te pár nap múlva elmész és csinálsz egy tesztet ami negatív lesz. Ezután nyugodt szívvel mész anyádhoz és töltesz el nála órákat?
IGEN VAGY NEM?

teéjesenmindegy 2020.03.21. 13:30:36

@math0: Ha olvasnád, akkor láthatnád, hogy az utolsó kontakt a fiú és lány között márc 13. volt.
A saját szarfaszú grafikonod szerint is a legfertőzőbb a 4-7 nap között van, ugye?
Tehát kurva jó eséllyel 17-20 között adta át a lány az apjának. Akiben eszerint a te saját grafikonod szerint a cikk írásának idején 1-4 napja fertőzött. Amikor a teszt még nem mutatja ki.
Na, örülök, hogy igazoltál engem, te ostoba fasz

white999 2020.03.21. 13:31:36

@teéjesenmindegy: Na gyökér csak hogy tanuljál. A teszt kimutat valamit. Ez lehet negatív amit te mondasz és ebben az esetben a fejtegetésed még igazad is lehetne. Normális kommunikációban ilyenkor a paciens nem nyugszik meg, hanem tisztában vele, hogy ettől még lehet a teszt a későbbiekben pozitív és nem megy a nagymamához. Egyébként se de ezt hagyjuk. Most figyel! Innen már ész is kell hozzá nem csak origó és a 888 olvasása. És lehet pozitív. Érted cseszd meg POZITÍV. Na ebben két elágazása van a dolognak. Egy karantén. Kettő ha pár hét múlva tünetmentes akkor mehet dolgozni, mert immunissá vált jelenlegi ismereteink szerint (működik a gazdaság, vagy ha ápoló akkor egy fokkal nyugodtabban ápolhatja a betegeket. Érted már te szerencsétlen hogy miért kell tesztelni és minél többször? A gazdaság miatt is mert nem csak azt lehet tesztelni hogy az, nem az hanem azt is hogy az volt. Most honnan tudod, hogy náthából influenzából vagy korona vírusból gyógyultál fel? Sehonnan.Ha negatív ha pozitív ad iránymutatást a továbbiakra. Így csak egy bizonytalanság van. Optimális esetben mindenkit letesztelnének, karantén a pozitívaknak és kb 1 hónap alatt vége van az egésznek. Mivel nincs optimális eset ezért az összes lehetséges kétséges eset lenne a megoldás. Gyökérkém érted vagy magyarázzam el 300 oldalon 600.000 sorban hogy beleférjen a fejedbe. Egy olasz faluban kísérletképpen megcsinálták 3000 emberből 6 pozitív elkülönítették őket és és már nincs fertőzés. Olaszban, egy faluban érted? Az más kérdés hogy 10 millió embernél ezt nem lehet megcsinálni kapacitás hiány miatt de azért törekedni lehetne rá. Mondjuk az ilyen gyökereket akik nem értik nem feltétlen kellene tesztelni mert minek.

teéjesenmindegy 2020.03.21. 13:33:49

@math0: "ha nem lenne más jó megoldás, és ha lenne egy negatív tesztem, akkor én elmennék ápolni az anyámat, és bevállalnám a pár százalék kockázatot"
Na, hülyegyerek :D:D:D Ha nincs más megoldás, akkor nyilván mindenki még a pozitív is elmenne, nem? Ugye? Ha nincs más megoldás, akkor nincs más megoldás.
Ha meg van, akkor te sem mennél, jól értem? Akkor csak ugatsz, mint egy korcs kutya?

Matyi, pont annyira röhögteted ki magad, mint amikor leestél a picsába. Ott is az arcodnál csak a valagad volt nagyobb.

teéjesenmindegy 2020.03.21. 13:34:34

@math0:

sometimes I too forget things

teéjesenmindegy 2020.03.21. 13:36:30

@white999:
" Most honnan tudod, hogy náthából influenzából vagy korona vírusból gyógyultál fel? Sehonnan."
És mit is számít okoska?
Immunitást ad ha átestél a víruson? Még egyszer nem kaphatod el?

white999 2020.03.21. 13:51:53

@teéjesenmindegy: Nagyokos tényleg teljesen átmegyek egyszerűbe hogy felfogd. HA NEM TESZTELSZ ANNAK NINCS INFORMÁCIÓ TARTALMA.. VAGYIS AZ ISMERETED NULLÁVAL BŐVÜLT ÉS ENNEK MEGFELELŐEN TUDSZ DÖNTÉST HOZNI AZAZ NULLA TUDÁSSAL.
Ha tesztel annak lesz információ tartalma, egy megismételt kontroll tesznek pedig még több információ tartalma amivel felelő döntést lehet hozni Jót vagy rosszat de információk alapján.
Tudom , hogy az általad képviselt embertípus szereti ha tollba mondanak neki mindent fogad el hogy vannak olyanok akik maguk szeretnék eldönteni, hogy mikor mi a helyes, mert esetleg úgy gondolják hogy meglévő információkból helyes döntést hoznak.

white999 2020.03.21. 14:11:55

@teéjesenmindegy: 100% biztonsággal nem tudják csak reménykednek benne (de legvalószínűbb hogy csak bizonyosan rövid ideig ad teljes védelmet amíg nem esik át nagyobb mutációkon a vírus) ezért is kétséges a nyájimmunitás inkább a teljes megszüntetésre kellene törekedni mert minden tavasszal visszatérne. Már ha egy körben nem tarolja le a világot de akkor tényleg mindegy. Viszont jelen esetben az idő legfontosabb faktor, már kevés az idő hogy meg lehessen állítani addig talán kitartana. Az eddig i tapasztalatok alapján egyetlen helyes megoldás a sok teszt és karantén, amit a gazdasági összeomlás miatt minél rövidebbre kellene fogni. Látod helye s kérdéseket teszel fel lassan eljutsz a megfejtésig.

chrisred 2020.03.21. 15:21:55

@Arcade Macho: De, felfogtam, hogy terelni akarsz.

"ezert irtam hogy a kovetkezo lepesben vagyunk mar nem szamit ki honnan jon, hanem MIDNENKINEK minel jobban el kellene hogy izolalja magat,"

Ez a gyakorlatban megoldhatatlan, mert összeomlik a társadalom. A veszélyeztetettek izolálják magukat, a többiek vigyázzanak magukra, tartsák másoktól a távolságot, mossák a kezüket, és ha mégis jelentkeznek a tünetek, azon nyomban izolálják magukat. És persze közben tömegesen kellene folynia a tesztelésnek, és akinek pozitív a tesztje, szintén izolálja magát. Ennyit tudunk tenni, hogy a folyamatot időben elnyújtsuk.

teéjesenmindegy 2020.03.21. 16:02:39

@math0: "annak az esélye, hogy a másikkal együtt élő beteg ember csak a 7. nap után fertőzze meg a másikat, előbb nem, annak gyakorlatilag nulla az esélye."
Erre ugye semmi bizonyítékod nincs.

"te abban a hülyeségben hiszel, hogy egy gyerek, aki beteg, 4 napig nem fertőzi meg a szülőjét, akivel együtt él, de utána igen."
Igen, mivel így működik a fertőzés. Ha neked lenne igazad, akkor az influenzán is túlesne minden család egyszerre.

"az is lehetséges, hogy az a szülő, akiről szó van, az csak 13. előtt találkozott a gyerekével, 13. után már nem."
Melyik szülő te fasz? A lány apja vagy anyja? Barom.
A fertőzött gyerek osztálytársainak a szüleiről szól a cikk. 13-án volt az utolsó kontakt a gyerek és az osztálytársak között, baszod.

teéjesenmindegy 2020.03.21. 16:05:10

@math0:
"tudod-e egyáltalán, te csökött agyú, hogy a szülő 17-20. között találkozott-e egyáltalán a gyerekével?"
ühüm. Hát ha nem találkozott, akkor mégis minek csinált tesztet? Ezzel az erővel bárki bármikor csináltathat.

teéjesenmindegy 2020.03.21. 16:12:41

@white999: Ühüm. Értem.
Tehát akkor, aki megkapta, az megkaphatja újra - jelen tudás szerint.
Teszt után két perccel is megkaphatod. Akkor karantén nélkül mi a szart is ér a teszt?
A teszt negatív eredményétől függetlenül is lehet benned még kimutathatatlan számú vírus.
Ha negatívra tesztelnek, majd két hét karantén után megint negatív akkor tényleg negatív vagy. Viszont az utcán az első percben elkaphatod.

Na, akkor a fentiek ismeretében mennyire okos dolog egy negatív teszttel odamenni és megcsókolni anyádat?

white999 2020.03.21. 17:02:50

@teéjesenmindegy: Na látod nem hiába volt az egész gyönyörűen levezetted. Pontosan ezt mondom a teszt csak egy dolog ami segít a a karantén mellet, sok teszt minél szigorúbb karantén, mindenki maszkban, hamarabb kilábalás kisebb gazdasági összeomlás, több életben maradt ember.
Nem csodálom az édesanyára vonatkozó részen igaz ebbe te lovagoltad magad mert én ilyet soha nem mondtam. Mondjuk annyian hülyéztek le hogy már kevered ki mit mondott. Enged el. már rég vége lenne ha nem akarnál a who val a tudománnyal meg a józan ésszel csatározni. Annyi kellene csak hogy bocs már értem. Köszönni se kell hogy helyetted olvasunk értelmezünk.

white999 2020.03.21. 17:13:52

@teéjesenmindegy: Még egyet, jelen tudás az hogy a vírusok általában hogy viselkednek. Majd valamikor talán tudni fogják pontosan ezt. Az elejétől változott annyit, hogy már nem 1 méter a biztonságos távolság hanem inkább 2. Nem pár óra de lehet, hogy több nap amíg bizonyos felületeken is életbe marad. Ezért kell lőni vele mindennel ami hatásosnak bizonyul akár egy értelmetlen felesleges tesztel, mert lehet hogy a többi teszteknek lesz értelme. Úgy lehet pont ezen múlik hogy megáll vagy sem a fertőzés, ha már a ro érték pár % al visszaszorul annak is iszonyatos hatása van. Ez az exponenciális növekedés miatt van. Házi feladat ro érték és exponenciális növekedés.

Arcade Macho 2020.03.21. 17:38:37

@math0: ADD MEG AZ ELERHETOSEGEDET es elmegyek hozzad hogy privibe lerendezzuk

Arcade Macho 2020.03.21. 17:41:34

@chrisred:
"Ez a gyakorlatban megoldhatatlan, mert összeomlik a társadalom."
lehet hogy igazad van...

" A veszélyeztetettek izolálják magukat, a többiek vigyázzanak magukra, tartsák másoktól a távolságot, mossák a kezüket, és ha mégis jelentkeznek a tünetek, azon nyomban izolálják magukat."
40 evesek is belehaltak akkor ok is izolaljak magukat?

"És persze közben tömegesen kellene folynia a tesztelésnek, és akinek pozitív a tesztje, szintén izolálja magát. Ennyit tudunk tenni, hogy a folyamatot időben elnyújtsuk."
MINDENKIT EL FOG ERNI A VIRUS !!!
elnyujatani meg a minel teljesebb izolacioval lehet, ez amit irsz a tesztelessel ez szep es jo lenne elmeletben de nem mukodik... lasd akinaiakat akik visszakaptak a virust perdig hetszentseg hogy tesztelnek sokat...

teéjesenmindegy 2020.03.21. 18:06:53

@math0: Teljesen értelmetlen neked megírni bármit.
Abszolút idióta nagyképű fasz vagy.
Menj csókolgasd meg a kurva anyádat a nevemben is. Lehetőleg a negatív tesztet pedig dugd fel a redvás vén picsájába, ahonnan kiszármaztál
Őszintén fogok röhögni ha megdöglik. Meg te is.

teéjesenmindegy 2020.03.21. 18:13:57

@white999: Tehát te még mindig nem érted.
Egy olyan tesztek, aminek nem 100% az eredménye egy értelme van: hogy megnyugodjon a paraszt, és elmenjen nagymamát ápolni.
Karantén, elszigeteltség azon múlik minden.
Annál nagyobb faszságot, hogy csinálok egy tesztet, negatív, és akkor szépen megnyugodva bemegyek az öregek otthonába nem lehet csinálni.

De mindegy, csinálsz amit akarsz, nem fogom még egyszer leírni.

teéjesenmindegy 2020.03.21. 18:16:35

@math0: Ha nem lenne más megoldás, akkor betegen is elmennél, te fasz, nem?
Nem mindegy a vén szottyadéknak, hogy abba döglik bele, hogy nem etetik meg, vagy hogy elkapja a vírust?
GECI, NE TEGYÉL HOZZÁ PLUSZ FELTÉTELEKET. - ne azzal gyere, hogy nincs másik megoldás.
Mindig van másik megoldás.
Tessék, negatív teszttel akkor nyugodtan mennél a vén kurvához?

teéjesenmindegy 2020.03.21. 18:20:08

@math0:
"fel se fogod, hogy mennyire abszurd azt hinni, hogy 4 napig nem fertőződik meg, de utána igen. "
Hát igen, ehhez is értesz. Tudod kisköcsög, az úgy van, hogy a lány elkapja, és figyelj, benne szaporodik a vírus. És igen, ehhez kell néhány nap. Ez nem abszurd, hanem a realitás.
Ostoba fasz vagy, ezt bizonyítottad amikor a második kérdésnél kiestél a picsába.

teéjesenmindegy 2020.03.21. 18:21:21

@math0: Írd már le geci, hogy igen, te negatív teszt után nyugodtan mennél a kurva anyádhoz.
Vagy azt, hogy nem mennél.
Ez a kurva bonyolult kérdés amire nem vagy hajlandó válaszolni egy napja.

white999 2020.03.21. 18:28:04

@teéjesenmindegy: Most érzem át, hogy milyen lehet egy lapos föld hívővel eszmét cserélni. Részemről befejeztem már nem is haragszom mert az elején azt hittem troll vagy. Nem tudom melyik a jobb aljasnak lenni vagy csak butának. Azért ezt olvasd el és nem kell megköszönni. Részemről befejeztem. Jó egészséget.
qubit.hu/2020/03/21/magyarorszag-tul-keves-tesztet-vegez-es-kifejeztetten-rosszul-all-az-esetek-felderiteseben?_ga=2.34177377.1983474535.1584044702-1727769036.1562084005

chrisred 2020.03.21. 18:29:42

@Arcade Macho: "40 evesek is belehaltak akkor ok is izolaljak magukat?"

Veszélyeztetettnek az öregek és a fizikailag rossz állapotban lévők számítanak.

Racionálisan az a legteljesebb izoláció, amit leírtam. Hivatalosan nem állapították meg, hogy azoknál a kínaiaknál a fertőzés újra kialakult, vagy még nem múlt el teljesen. Még kell egy megfelelő időnek eltelnie, míg kiderül, hogy a fertőzésből kigyógyulás ad-e általános immunitást.

chrisred 2020.03.21. 18:34:10

@teéjesenmindegy: Abban igazad van, amikor Trump, Bolsonaro vagy Pintér csináltatott magának egy negatív tesztet, az tényleg parasztvakítás volt, hogy ne kelljen karanténba menniük. A tesztelésnél kizárólag a pozitív eredménynek van jelentősége, a negatív olyan, mintha meg sem történt volna.

white999 2020.03.21. 19:05:33

@math0: Ha pénzért csinálná akkor lenne aljas de ennyire egy troll t se engednek elszabadulni. Pusztán annyi történt, hogy senki nem szívesen vallja be hogy hülye. Nagyon régóta már nincs visszaút ebből. A butasága nem csak abban nyilvánul meg amit mond hanem abban hogy képtelen elengedni a storyt. Amúgy ez van bizonyos pártok fanatikus híveinél is. Még ha érzi is hogy helytelen már adott körülmények között támogatni az annak idején választott pártját, kiégne az agya ha be kéne ismerni, hogy változtatni kell az álláspontján. Valljuk meg őszintén mi sem segítettünk neki ennek feldolgozásában. De hát nem vagy pszichológus, hogy fogjam a kezét, viszont az azért kifejezetten zavar, hogy ökörségekkel köpi tele netet, mert ha egy embert is megfertőz az a hülyeségével az is probléma. A végsó csapást azért még elküldöm neki egy linkben. A tesztelés szempontjából bezzeg országnak számító Koreába már lassul a fertőzés. Pont ezt magyarázom neki éppen két napja.

teéjesenmindegy 2020.03.21. 19:14:59

@white999: Tudod, és ahol az emberek nem mennek a tömegbe.
Mindegy bazmeg, buta vagy mint mátyás a pincemanó haverod.

teéjesenmindegy 2020.03.21. 19:20:05

@math0:

"a szülő nincs karanténban. te tehát nem fogod tudni meggyőzni a szomszédodat, hogy ápolja az anyádat," Önkéntes karantén, matyika? Felelős magatartás? Normális hozzáállás ahhoz, hogy nem akarod megfertőzni? Ezek neked kimaradtak. Nyilván, te nem vagy ember.

"t a pozitív teszteredménnyel meg tudom győzni a szomszédomat, hogy ápolja az anyámat."
Ahogy így olvasgattalak szerintem már az is óriási eredmény volna, ha arról meg tudnál győzni bárkit, hogy ne rugdossa haálra a vén ribancot

"negatív teszt esetében pedig én elmegyek ápolni az anyámat, "
Helyes, menj, legalább megdöglik. Azért odafele még a nagy boldogságodban nyalogasd meg az összes korlátot a BKV-n.

Annyira korlátolt köcsög vagy, annyira jókat röhögök rajtad.
És hozzá ez a buta fej....
That is allright, sometimes I too forget things... ...or do I.... beszarás. ::D:D

white999 2020.03.21. 19:31:44

@teéjesenmindegy: Figyu ez egyre gyengébb lesz , valami konteót vagy egy pazar gondolatkísérletet nyomhatnál, hagy röhögjek. Ez már az oviban is kevés lenne.

white999 2020.03.21. 19:35:44

@teéjesenmindegy: Írd már ide ki a cikkből, hogy mennyi a pozitív és negatív tesztek aránya. Légyszi. Aztán másold alá amit ezzel kapcsolatban kiszoktál fejteni. Jó móka lenne, ember nem szopná le úgy magát nagy nyilvánosság előtt. de hagylak mert már én érzem kínosan magam helyetted.

lpt1 2020.03.21. 20:32:15

@teéjesenmindegy: Ha nem jó a vírus ellen, miért csak eü intézményeknek adnak el?

Arcade Macho 2020.03.22. 00:13:42

@teéjesenmindegy: jol nyomod :)

na itt van leiras a tesztrol: mfor.hu/cikkek/makro/itt-lehet-maganuton-korona-virus-tesztet-vegeztetni.html
"Az a tapasztalat (ami nagyon kevés még), hogy a fertőzést követő 5-6. napon válik diagnosztizálhatóvá. Ettől lehetnek kis eltérések, hiszen különbözünk, van, akinél a 4., míg másoknál a 10. napon kimutatható a fertőzöttség. Nem véletlen, hogy minimum három vizsgálaton kell átesniük a karanténban lévőknek. A felesleges ismétlések elkerülése miatt azt javasolják, hogy a vizsgálatot az inkubációs idő (5-6 nap) után kérjék."

de jol tudjuk a fidiotak nem akarnak tesztelni bezzeg delkoreaban megallitjak a virust nalunk meg nem, na meg a fidiota spanyoloknal es a fidiota olaszoknal es a fidiota nemeteknel is maga a patasorban uralkodik

Arcade Macho 2020.03.22. 11:08:02

@math0: mint emlitettem orulnek ha leszopnal egy lovat es beken hagynal...

Larrikin 2020.03.22. 14:10:32

@teéjesenmindegy: a lappangási idő a fertőződéstől a tünetek megjelenéséig tartó időszak - láss csodát, egyesek végiglappangják az egész betegséget, amit onnan tudunk, hogy a tesztjük pozitív. A tesztek legújabb generációja amúgy a fertőzés egészen korai szakaszában is képes már pozitív eredményt mutatni, és elég nagy baromság azon az alapon lemondani a szűrésről, hogy a fertőzöttek 0.05%-a átcsúszhat rajta.

Ezzel az erővel azt is megindokolhatnád, hogy rendőrségre semmi szükség, akárhányan is vannak, mindig lesznek bűnözők meg felderítetlen bűncselekmények. Akkor meg ugye minek, csak pénzkidobás.

Arcade Macho 2020.03.22. 14:12:46

@math0: elerhetoseget legyszi...
mert ez amit itt muvelsz en tenyleg bevallalok ezert kellemetlenseget hogy megtanitsalak illemre es tiszteletre...

Arcade Macho 2020.03.22. 14:17:13

@Larrikin: en anno beirtam ezt...
na itt van leiras a tesztrol: mfor.hu/cikkek/makro/itt-lehet-maganuton-korona-virus-tesztet-vegeztetni.html
"Az a tapasztalat (ami nagyon kevés még), hogy a fertőzést követő 5-6. napon válik diagnosztizálhatóvá. Ettől lehetnek kis eltérések, hiszen különbözünk, van, akinél a 4., míg másoknál a 10. napon kimutatható a fertőzöttség."

ha van masik infod akkor linkeld...
az nem eleg hogy a nagymamad heti bridzspartijan valaki a facsen olvasta, vagy hogy a 444es bufe es ruhatarszakos szakosok ezt valahogy ferditve leirtak mert eppen ellenzekieskedosdit jatszottak...

Larrikin 2020.03.22. 14:17:55

@chrisred: "A tesztelésnél kizárólag a pozitív eredménynek van jelentősége, a negatív olyan, mintha meg sem történt volna."
Ez így nem igaz, napokkal a kontakt után a tesztnek pozitívnak kell lennie fertőzés esetén. Máshonnan persze azóta is megfertőződhetett emberünk, bár karanténban nehéz kitől elkapni.

Larrikin 2020.03.22. 14:38:47

@Arcade Macho: hm, nem látom, mitől lenne nívóban és hitelességben több ez a forrás, mint a 'látta a fácsén'. A teszt működési elvéről elég sok információ van, és az alapján, ha a vírus a kenetben jelen van, szinte biztosan kimutatható. Akitől nem sikerül pozitív mintát venni, az eszerint fertőzni sem tud, legalábbis nem egy egyszerű köhögéssel. Pont ettől lesz a gyorsteszt (amit már több gyártó árul) a járvány megállításának kulcsa.

Larrikin 2020.03.22. 14:47:04

@Arcade Macho: ja, amúgy látom a tesztelés értelmét politikai alpon kellett kétségbe vonni. Közben lemaradtál a főnök mögött megint, ezt az álláspontot addig kellett képviselni, amíg nem volt elég kapacitás több tesztre.

Arcade Macho 2020.03.22. 18:09:43

@Larrikin: ja hogy kis hazankban egy FUGGETLEN labor altal alkalmazott modszer alapjan elvegzett teszt ajanlasat te ahhoz hasonlitod hogy valami idota ismerosod olvasta a facsen es akkor 1000% hogy igaz?

biztos hogy te nem annak a lobaszo math0 -nak a masik accountja vagy?
en KERTEM TOLED egy hiteles forrast, mikozben en mutattam egyet, ha erre azt tudod valaszolni hogy
1., facsen olvasta az aranyhorcsogom legjobb baratnojenek az anyukaja es akkor jobban tudom
2., olvassal utana ott a neten, csak ra kell keresni

tehat meg egyszer...
linket...

Larrikin 2020.03.23. 23:55:11

@Arcade Macho: 1. A linkelt forrás nem támasztja alá az érvelésed, ráadásul pont az a rész, amire előszeretettel hivatkozol, a 'szakértő' szerint is csak tipp.
2. Valamikor az internet hőskorában talán bejött, hogy linkért ugráltattad az embereket triviális infókért, különben akár azt is készséggel megkérdőjelezed, hogy a Föld gömbölyű. Ez 2020-ban elég ciki, meg miért is gondolnám, hogy elolvasod, ha magadtól rá se keresel?
3. Stílus alapján inkább te tűnsz a nevezett felhasználó alteregójának.
süti beállítások módosítása